מנהיג דאעש ממריץ את פעילי הארגון

מומחים מעריכים כי בהשוואה לקלטת קודמת בה נשמע עייף ותשוש, נראה שמנהיג הארגון אל-בגדדי מתאושש ונשמע בטוח יותר בקלטת שהופצה לאחרונה. בהקלטה אל-בגדדי שם דגש על הגברת המאמצים בתחום התודעתי 

מנהיג דאעש ממריץ את פעילי הארגון

אבו באכר אל-בגדדי

במסגרת המאמצים של דאעש להגביר את פעילותו, פורסמה בשבוע שעבר הקלטה של מנהיג הארגון, אבו באכר אל-בגדדי, שמטרתה הייתה להמריץ את הפעילים. במרכז המידע למודיעין ולטרור על שם אלוף מאיר עמית מצביעים על שינוי מגמה אצל מנהיג דאעש, בהשוואה להקלטות קודמות.

במאמר שפרסם המרכז, נטען כי בקלטת, שאורכה כ-30 דק', מנסה אל-בגדדי "להעלות את מורל פעיליו תוך אזכור פעולות דאעש בזירות הלחימה השונות. אל-בגדדי מדגיש כי דאעש מתחזק ברחבי העולם וקורא לפעילי דאעש להגביר את מאמציהם בתחום הצבאי ובתחום התודעתי, לו מייחס אל-בגדדי חשיבות רבה".

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

"מהשוואת פנייתו הנוכחית לפעיליו ולתומכיו לפנייתו הקודמת באמצעות קלטת וידאו באפריל השנה", מציינים במרכז, "אנו מתרשמים כי חלה עלייה במורל שלו. זאת, ככל הנראה לנוכח הצלחת דאעש לשוב לפעילות בסוריה ובעיראק ולהרחיב את פעילות המחוזות שלו ברחבי העולם".

"קלטת הווידאו הקודמת הופצה על רקע תבוסת דאעש באלבאע’וז שבעמק הפרת ונפילת רבים מפעיליו בשבי. לאל-בגדדי היה חשוב אז לעודד את תומכיו ולהעביר להם מסר כי הוא חי (על רקע פרסומים לפיהם הוא נהרג) וכי דאעש לא הובס, אלא הוא חווה קשיים בדרך הארוכה והממושכת של הג’יהאד", הוסבר במאמר.

במאמר צוין כי בקלטת הווידאו הקודמת אל-בגדדי נשמע עייף ותשוש למדי ודיבורו נשמע שקט יותר ופחות מתלהב. "בקלטת הנוכחית הוא נשמע הרבה יותר בטוח בעצמו. להערכתנו ברקע לעליית רמת הביטחון העצמי שהפגין עומדת, כאמור לעיל, הצלחתו של דאעש, מאז נפילת אלבאע’וז, לשקם חלק מפעילותו בסוריה ובעיראק ואף להרחיבה לאזורים נוספים ברחבי העולם ובמרכזם מערב אפריקה, תימן ואפגניסטן".