ג'נרל דינמיקס חשפה טנק קל

מדובר בטנק גריפין II שישקול עד 38 טונות ויהיה מסוגל לספק לחיילים מהירות, הגנה וקטלניות

 
ג'נרל דינמיקס חשפה טנק קל

צילום: מתוך טוויטר

ג'נרל דיינמיקס חשפה קונספט חדש של טנק קל בשם Griffin II במהלך תערוכה שנערכה בימים האחרונים בקוונטיקו, וירג'יניה. הטנק תוכנן תחת תכניתMobile Protected Firepower program. כך לפי פרסום של  Defence-blog. מדובר בפרויקט שהחל ב-2015 עם מימון בסוף 2018 ובהשקעה של כ-700 מיליוני דולרים ב-12 אבות טיפוס. שתי חברות קיבלו את הפרויקט - ג'נרל דינמיקס ו-WAE Systems. ייצור סדרתי לא צפוי לפני 2025, כך לפי פרסום של Livejournal. הצבא האמריקאי רוצה 504 טנקים כאלו.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

צבא ארה"ב מצפה שהטנק הקל ישקול עד 38 טונות (במקור 32 טונות) ויהיה מסוגל לספק לחיילים מהירות, הגנה, קטלניות ויכולת לנהל קרב במספר סביבות. זאת, תוך שיתוף פעולה עם כוחות קרקע אחרים כדי להציף את האויב עם אתגרים מרובים בו זמנית.

הטנק החדש כולל שריון משופר ותותח ראשי של 120 מ"מ שמזכיר את תותח ה-120 מ"מ של האברמס. הצריח של גריפין הוא גרסה מורכבת של צריח ה-M1 Abrams שנועד לעסוק בלחימה עם טנקים וכלי רכב משוריינים אחרים. בנוסף, ניתן להגדיל מאוד את שרידות הרכב בעזרת חיישנים חכמים המשולבים בחומרה, בתוכנה ובאפקטורים ליצירת מערכת שכבתית של אמצעי הגנה עצמית פסיבית ואקטיבית. טרם ברור איזו הגנה פאסיבית נבחרה לאב טיפוס.

אולי יעניין אותך גם