תביעה של מאות אלפי שקלים נגד גנבי אמל"ח מבסיס צה"ל

קצין, חייל בשירות קבע ואזרח הורשעו בעבירות של גניבת ציוד רב מבסיס שדה תימן ב-2016. כעת, תובעת אותם המדינה בגין הנזקים הכלכליים שנגרמו כתוצאה מהגניבה

בסיס שדה תימן (ארכיון). צילום: אתר צה"ל

פרקליטות מחוז דרום הגישה בשם משרד הביטחון כתב תביעה בסך 200,000 שקלים בגין נזקים שנגרמו כתוצאה מגניבת אמצעי לחימה מבסיס צה"ל "שדה תימן".                                                                                                                                                   

כתב התביעה הוגש נגד הנתבעים בהמשך להרשעתם בהליכים פליליים בביצוע עבירות חמורות, כל אחד לפי חלקו, של קשירת קשר לפשע, הוצאת נשק בצוותא מרשות הצבא, ובעבירות נוספות. הנתבעים מרצים בכלא מאסרים ממושכים של בין 9 ל–13.5 שנים שנגזרו עליהם בהליכים פליליים.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

מדובר בשלושה נתבעים - שאדי בשיר, ששירת כקצין בדרגת סרן בתפקיד מפקד פלוגת הטירונים ופיקד בתקופה הרלוונטית בין היתר על אבטחת הבונקר בבסיס צה"ל "שדה תימן" ליד ב"ש ובו אמצעי הלחימה; עדי זועבי, שירת בשירות סדיר בתנאי קבע כנהגו האישי של בשיר; ומוחמד זועבי, אביו של עדי.

על פי כתב האישום, הנתבעים קשרו ביניהם קשר לגנוב אמצעי לחימה מהבונקר ב"שדה תימן" ולמכור אותם תמורת סכומי כסף גדולים. במהלך 2016, בשיר ועדי ניצלו את מעמדם ואת תפקידם בבסיס, שברו מנעול של הבונקר, פרצו אליו והוציאו ארגזים של אמצעי לחימה אשר הכילו 77 רימוני רסס צה"ליים, 13 טילי לאו וטיל מטאדור. את האמל"ח הגנוב העמיסו על רכב צבאי מסחרי שהיה ברשות בשיר, נסעו למחלף בית קמה, שם פגשו את מוחמד ויחד איתו פירקו את האמל"ח מהרכב והעמיסו על רכבו של מוחמד.

יודגש, כי אמצעי הלחימה שגנבו לא אותרו ולא הוחזרו לרשות המדינה. בעקבות דיווח על פיצוץ במחסן בטייבה בתקופה שלאחר מכן, זיהה חבלן שהגיע לזירה מספר שרידים של רימוני רסס, טילי לאו וטיל מטאדור אשר הצביעו על כך שמדובר באמל"ח הגנוב.

"בהתבסס על הרשעת הנתבעים בפסקי דין חלוטים", ציינו בפרקליטות, "הוגשה תביעה אזרחית לתשלום סך של 190,985 שקלים המגלם את הנזק שנגרם למשרד הביטחון כתוצאה מהגניבה. על פי כתב התביעה, הנתבעים ביחד וכל אחד לחוד חבים בפיצוי כלפי המדינה, וזאת בשל מעשיהם ונזק בלתי הפיך שגרמו כתוצאה מגניבת אמל"ח ומסחר בהם".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית