צל"ש הוענק לאלמנת סא"ל מ': "גבורה בולטת"

בטקס בביתו של הקצין שנהרג בפעולה בחאן יונס בשנה שעברה, הוענק למשפחתו צל"ש על פעילותו באירוע. הרמטכ"ל אביב כוכבי: "בזכותו לא הידרדרנו למשבר עם השלכות אסטרטגיות"

צל"ש הוענק לאלמנת סא"ל מ': "גבורה בולטת"

הרמטכ"ל רא"ל אביב כוכבי מעניק את הצל"ש לאלמנתו של סא"ל מ'. צילום: דובר צה"ל

במעמד אלמנתו ובני משפחתו, הוענק היום (א') צל"ש לסא"ל מ' ז"ל על פועלו במבצע המיוחד בחאן יונס בחודש נובמבר בשנה שעברה.

בחודש יולי השנה, פרסם צה"ל את ממצאי התחקיר אודות האירוע, לפיהם התברר כי סא"ל מ' נורה למוות מאש חברו לכוח, סא"ל א', ולא מירי אנשי חמאס. עוד פורסם במסגרת הממצאים כי התבצעו באירוע כמה שגיאות ותקלות שהובילו לחשיפת הכוח.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

הטקס התקיים בביתו של סא״ל מ׳ ז״ל, אליו הגיע הרמטכ"ל, רא"ל אביב כוכבי, מלווה בראש אמ"ן, אלוף תמיר הימן, ומפקדים נוספים.

בכתב הצל"ש נכתב בין היתר כי הוא מוענק לסא"ל מ' ז"ל "על פעילותו במבצע בו פעל עם צוותו, בשטח אויב, בנחישות, בקור רוח ובאומץ, להגנה על חבריו מתוך יוזמה וחתירה למגע, ועל שנטל תפקיד קדמי בהשתלטות על האויב ופעל בתושייה לקידום ההשתלטות". בשמו של סא״ל מ׳ קיבלו את הצל״ש הוריו, אלמנתו וילדיו.

אלמנתו ובנו של סא"ל מ' ז"ל. צילום: דובר צה"ל

הרמטכ"ל אביב כוכבי אמר במהלך הטקס: ״זהו מקרה יוצא דופן של גבורה בולטת. אני מכיר את מ׳ עוד מהימים שהוא היה קצין צעיר בחטיבת 'הצנחנים'. לצד הכישורים הרבים שלו הוא היה איש צנוע, איש שתוכו כברו, איש של אמת, איש שידעת שמה שאתה רואה זה מה שיש".

"הפעילות בה נהרג", אמר רא"ל כוכבי, "היא חלק מאירוע שיכול היה להסתיים באופן הרבה יותר חמור. הוא קיבל החלטה שבעזרתה הצליח ליצור את התנאים כדי שלא נתדרדר למשבר בעל השלכות אסטרטגיות. אני מצדיע למ׳ על האופן בו פעל. רק מי שהיה בכאלה מצבים יודע אילו עוצמות, לחצים וכובד של שיקולים מונח על הכתפיים ומתרוצץ בראש בשברירי השנייה הזו".

הצל"ש שהוענק לסא"ל מ'. צילום: דובר צה"ל

"לא רק אני מלא הערכה למ׳. בשם צה״ל כולו אני אומר תודה על האופן שבו פעל ברגעים הללו. מ׳ היה קצין מיוחד וייזכר כדמות מופת. אשריו של מ׳ שזכה גם לאישה מיוחדת כזו, ואני אומר לילדים - אשריכם שיש לכם אימא כזו ומשפחה כזו. מ׳ גדל במקום שהצמיח את כל זה, ואי אפשר להחמיץ את העוצמה שיש במשפחה הזו. אני מודה לכם בשם צה״ל, זהו יום לא קל והדבר המרכזי שצריך להישאר ממנו הוא גאווה. אני מעריך מאוד את פועלו של מ׳, ומצדיע לו גם בהיעדרו".

אולי יעניין אותך גם