משרד הפנים נערך לבחירות דיגיטליות ברשויות

הסוף להצבעה הידנית? מכרז שהוציא משרד הפנים מגלה כי הממשלה מבקשת לעבור בעתיד לבחירות דיגטליות, תחילה בבחירות לרשויות המקומיות והמועצות האזוריות. מטרת המכרז העיקרית היא החלפת המערכת המיושנת הנוכחית

משרד הפנים נערך לבחירות דיגיטליות ברשויות

סוף להצבעה בפתקים? אילוסטרציה: AP 

משרד הפנים פרסם מכרז להקמה ותחזוקה של מערכת לניהול בחירות ברשויות מקומיות ומועצות אזוריות. המטרה היא להחליף את המערכת הנוכחית שמנוהלת במיקור חוץ על ידי חברת DXC. "מערכת ניהול בחירות (מנ"ב) הנוכחית היא מערכת שפותחה לפני כ-20 שנים, על תשתית וכחלק ממערכת אביב (מרשם האוכלוסין). המערכת, על תשתיותיה, מפותחת, מופעלת ומתוחזקת ברשות האוכלוסין וההגירה על ידי חברת HPE (כיום DXC) בשיטת מיקור-חוץ", נכתב במכרז.

"ההחלטה על הקמת מערכת חדשה נובעת מכך שרשות האוכלוסין וההגירה מצויה בתהליך של פיתוח והקמה של מערכת מרשם אוכלוסין חדשה (מערכת איתן). תיחום מערכת אינו כולל את מערכת ניהול בחירות ולכן נדרש המזמין לפתח מערכת חדשה לניהול בחירות", נכתב עוד.

אתכם בכל מקום: בואו לעקוב אחרינו באינסטגרםבפייסבוק ובטוויטר

בין מטרות המערכת ניתן למצוא מחשוב תהליכים המבוצעים כיום ידנית באופן מלא או חלקי, צמצום תהליכי קלט ידני של נתונים והפחתת שימוש בנייר על-ידי מעבר לקליטה אלקטרונית של מסמכים בשילוב עם סריקת מסמכים פיזיים בתהליכי העבודה, ושיפור רמת השרידות של המערכת בהיבטי תפעול ואבטחת מידע. "המערכת הנוכחית, מבוססת על טכנולוגיה שהתיישנה. ממשק המשתמש מיושן ואינו נוח לשימוש והתשתית הנוכחית מקשה על שינויים ועדכונים, מנציחה את חוסר היעילות ועלולה להוות חסם להרחבת מגוון השירותים ולמימוש שירותים מרחוק", כותבים במכרז.

עוד נקודה מעניינת שעולה מהמכרז היא האפשרות למעבר בארץ לבחירות דיגיטליות. "בנוסף, יתכן ובעתיד יוחלט מעבר לעולם של בחירות דיגיטליות, גם כאן נדרשת יכולת של המערכת לתמוך בשינויים שייגזרו מהמהלך", נכתב במכרז. המערכת אמורה להיות מבצעית עד 2023.

במשרד הפנים מבקשים מהמציעים גם אפשרות להרצת המערכת או חלקה על בסיס שירותי ענן. "לחלופין, בוחן המשרד אפשרות שחלק מסביבות העבודה של הפרויקט ינוהלו על גבי ענן. ככל שיחליט על כך המשרד, תהיה החלטתו מחייבת את הספק", נכתב במכרז. ככל הנראה מדובר על ענן ממשלתי שמכרז סביבו מתנהל בימים אלה.

 

 

אולי יעניין אותך גם