הביון האמריקאי רוצה זיהוי ביומטרי ממרחק

bigstockphoto

ביום שישי האחרון, IARPA (סוכנות המו"פ של הביון האמריקאי) החלה לחפש חוקרים שישתתפו בהכרה וזיהוי ביומטרי בגובה ובטווח, או תוכנית BRIAR, שמטרתה לפתח כלי זיהוי העובדים מנקודות תצפית גבוהה מעל או רחוק מנושאיהם. הטכנולוגיה שהיא מבקשת לפתח עשויה להעצים משמעותית את יכולתה של הממשלה לעקוב אחר יריבים - ואזרחים - באמצעות נתונים ביומטריים. בשלב זה מדובר בRFI, כך לפי פרסום של nextgov

"במהלך חמש השנים האחרונות חלה התקדמות בולטת בראייה ממוחשבת ובזיהוי ביומטרי. תכנית Janus של IARPA עסקה בזאת והתוצאות שלה היא דוגמה להתקדמות אחרונה. עם זאת, נותרו אתגרים באיתור פנים, אימות וזיהוי פנים כאשר מתמודדים עם תמונות ברזולוציה נמוכה או רועשת (למשל, טשטוש תנועה, סערה באטמוספירה). בנוסף, מחקר מוגבל בוצע על זיהוי פנים באמצעות תמונות שנלכדו בזוויות גובה ממצלמה גבוהה, כמו אלה שנאספו ממצלמות אבטחה בגג בניין או מפלטפורמות מוטסות, כגון מל"טים", כותבים בפרסום. 

"תמונות שצולמו בטווחים ארוכים או בגובה עשויות לדרוש גם כי חתימות ביומטריות נוספות יתמזגו בזיהוי פנים בכדי לספק את הדיוק או הביטחון הדרושים כדי להיות שמישים לזיהוי אדם. דוגמאות לכך יכולות לכלול (אך לא רק) זיהוי של גוף מלא, זיהוי פסיעות ו / או סיווג אנתרופומורפי (למשל, גובה, מין). האיחוד של ריבוי חתימות ביומטריות כדי להגביל את מגבלות אלה נותר מוזנח על ידי קהילת המחקר. מחקר נוסף בתחום הכרה וזיהוי ביומטרי בגובה ובטווח עשוי לתמוך בהגנה על תשתיות קריטיות ומתקני תחבורה, הגנה על כוח צבאי וביטחון גבולות."

בדרישות הRFI ישנה דרישה היכולה לסמן מטרה של זיהוי ביומטרי ממרחק של לפחות 300 מטרים בזווית גדולה מ20 מעלות. כמו גם דרישה לתמונות שצולמו על ידי מל"ט ודרישה לזיהוי ביומטרי , רב ממדי ביומטרי, ממרחק של 20 מטרים בין הסנסור לאדם המצולם. הRFI פתוח לכל בעל עניין, גם מחוץ לארה"ב. ניתן להגיש הצעות עד ל21 באוקטובר הקרוב. 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית