האיחוד האירופי דורש מאפל לשלם מיסים

על פי הוראת האיחוד האירופי, על אפל לשלם 13 מיליארד יורו מיסים. תגובת אפל לא אחרה לבוא: "התרסה של המציאות והשכל הישר". הצעד של האיחוד הוא חלק ממאבקו בארגונים רב לאומיים שבונים תשתיות מיסוי בינלאומית במטרה לשלם מינימום מס

 

האיחוד האירופי דורש מאפל לשלם מיסים. אילוסטרציה: AP

יצרנית האייפון פנתה לבית המשפט השני בהיררכיה באירופה, בבקשה לבטל את קביעת הנציבות האירופית לשנת 2016, לפיה היא צריכה לשלם את הסכום לאירלנד שכלכלתה נהנתה מהשקעות של חברות רב לאומיות, בשל שיעורי מס נמוכים.

אפל גם האשימה את הנציבות בכך שהיא משתמשת בסמכויותיה בכדי להילחם, בסיוע המדינה, "לצורך שינויים בחוק". למעשה טוענת אפל כי האיחוד מנסה לשנות את מערכת המס הבינלאומית. בכיר באיחוד האירופי ביטל את הטענות ואמר כי הוא אינו מבקש למשטר את חוקי המס הבינלאומיים, והאשים את אירלנד שלא עשתה שיעורי בית בהערכת המיסים של אפל.

במהלך שני עשורים, אירלנד נתנה לאפל הטבות מס מרחיקות לכת. המקרה עשוי להשפיע בין היתר גם על סטארבוקס, פיאט, אנג'י, אמזון ואחרות. "הנציבות טוענת כי למעשה יש לייחס את כל הרווחים של אפל מכל מכירותיה מחוץ לאמריקה לשני סניפים באירלנד," אמר עורך הדין של אפל, דניאל בירד, לבית המשפט. בירד ביטל את הביקורת על שיעור המס של 0.005% ששילמה היחידה האירית הראשית של אפל בשנת 2014, שצוטטה על ידי הנציבות בהחלטתה, ואמר כי הרגולטור רק חיפש "כותרות על ידי ציטוט מספרים זעירים".

אפל אמרה כי היא משלמת שיעור מס עולמי ממוצע של 26%, והיא משלמת המס הגדולה ביותר בעולם, וכעת היא משלמת כ-20 מיליארד אירו מיסים בארה"ב על אותם רווחים שלדברי הנציבות היו צריכים להיות מס באירלנד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית