ההצלחות של דאעש בגבול סוריה-עיראק ובסיני

ארגון הטרור, שנטען כי הובס במרחבי עיראק וסוריה, ממשיך להוציא פיגועים. גם בגזרת מצריים הציג הארגון הצלחות בהוצאת פיגועים כמעט מדי יום בתקופה של פחות משנה

 
ההצלחות של דאעש בגבול סוריה-עיראק ובסיני

הריסות בחלב שבסוריה (ארכיון). צילום: AP

מרכז המידע למודיעין ולטרור חושף כי בעמק הפרת נמשכה פעילות גרילה של דאעש במרחב שבין אלרקה לאל-בוכמאל, שכוונה נגד כוחות SDF. דפוס הפעולה העיקרי של דאעש היה תקיפת מחסומים, הפעלת מטעני חבלה וחיסולים אישיים. גם בעיראק נמשכת פעילות הטרור והגרילה של פעילי דאעש. דפוס הפעולה העיקרי של הארגון בגזרת עיראק היה ירי צלפים והפעלת מטעני חבלה נגד כלי רכב של כוחות הביטחון העיראקיים הנעים בצירים.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

לפי הפרסום, הזרוע ההסברתית של דאעש פרסמה קלטת שמע של מנהיג דאעש אבו בכר אל-בגדדי. בקלטת קורא מנהיג דאעש לפעילי הארגון להאיץ את ביצוע הפיגועים ולבצע “פעולות ג’יהאד”. לתשומת לב מיוחדת ראויה קריאתו של אל-בגדדי לפעילי הארגון לפגוע בשופטים, חוקרים ואנשי ביטחון בבתי הכלא, שבהם עצורים פעילי דאעש. "להערכתנו במסגרת מאמץ אפשרי לשחרר את עצורי דאעש מבתי כלא ומתקני מעצר (בעיקר בשטח שבשליטת כוחות SDF)", כותבים במרכז.

בהקשר צפון סוריה, נראה כי הפסקת האש מחזיקה. לפחות חלקית. לפי הפרסום, מאז ההכרזה נמנע צבא סוריה מהמשך המהלכים הקרקעיים, אולם הוא ביצע תקיפות אוויריות וירי ארטילרי נגד יעדי המורדים, בעיקר בדרום ובמזרח מרחב אידליב. לפי מספר דיווחים, גם מטוסים רוסיים ביצעו תקיפות במרחב. המשטר הסורי ורוסיה נמנעו מלהודות בפומבי בביצוע ההתקפות כדי שלא להצטייר כמי שמפרים את הפסקת האש. מנגד, האשימה רוסיה את ארגוני המורדים בעשרות אירועי ירי לעבר אזורים מאוכלסים באזורי חלב, לאד’קיה, אידליב וחמה. לטענת ארגוני המורדים, מרכז צבא סוריה כוחות כדי לחדש את המתקפה במרחב אידליב.

במרחב מצריים, הצליח דאעש להוציא לפועל כמעט פיגוע אחד ביום אשתקד. לפי הפרסום, ב-12 בספטמבר 2019 פורסם בשבועון אלנבא’ של דאעש, אינפוגרף המסכם את פיגועי מחוז סיני של הארגון בתקופה שבין ה-11 בספטמבר 2018 ל-30 באוגוסט 2019. על פי האינפוגרף, ביצע מחוז סיני 228 פיגועים, שבהם נהרגו ונפצעו 463 בני אדם.

אולי יעניין אותך גם