דיווח: "ישראל סיפקה להודו ערכות ספייס 2000"

על פי פרסומים שונים, משלוח ראשון של הערכות, המיוצרות על ידי רפאל לחימוש פצצות, הועברו לחיל האוויר ההודי. עוד דווח כי ההודים ביצעו עם חימוש זה תקיפות בפקיסטן

 

צילום: מתוך יוטיוב

ישראל מסרה לחיל האוויר של הודו משלוח ראשון של פצצות SPICE- 2000 עם רש"קים MK-84, תוצרת רפאל, המיועדות להרס מבנים ובונקרים. המשלוח הועבר לבסיס חיל האוויר ההודי גוואליור, שהוא בסיס האם של מטוסי הקרב מיראז'-2000. משם, על פי פרסומים, המריאו מטוסים אלה לתקיפת מטרות בפקיסטן.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

מקורות בעשייה הביטחונית אישרו לספוטניק ניוז את הידיעה על העברת המשלוח הראשון של הפצצות, וכי יתר המשלוחים של חימוש זה יגיעו בשלושת החודשים הקרובים.

חיל האוויר ההודי חתם על חוזה בשווי של 45 מיליון דולר עם ישראל בחודש יוני לרכש יותר מ-100 פצצות ספייס-2000 במסגרת חוזה רכש חירום.

הפצצות החודרות יוצרות חורים בגגות הבטון של הבניינים מבלי לגרום נזק כבד למבנים עצמם. לאחר מכן הפצצות מתפוצצות בתוך המבנים, כשבאמתחתן יש בין 70 ל-80 ק"ג חומר נפץ ורסיסים, הגורמים להרג ולפציעות.

מוקדם יותר נמסר כי מטוסי קרב רוסיים מדגם סוחוי SU-30 של חיל האוויר ההודי, חומשו אף הם בפצצות ספייס. ערכת ספייס-2000 הופכת פצצות רגילות מכמה דגמים לנשק משוכלל. צבא הודו הזמין פצצות ספייס-2000 לאחר שגבר המתח בין הודו לפקיסטן בעניין חבל קשמיר.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית