מסר מרתיע? חיזבאללה חשף מחסן טילי חוף-ים

בסרטון שפרסם הארגון נראה מחסן ובו כמה טילי C-802. טיל כזה פגע בספינת אח"י חנית במהלך מלחמת לבנון השנייה. בסרטון הוסתרו כמה אלמנטים, שייתכן ונועדו למנוע מצה"ל לזהות את המיקום

 

הטיל שהציג חיזבאללה. מתוך סרטון יוטיוב https://www.youtube.com/watch?v=LYRKS5nAZAo&feature=youtu.be 

ארגון הטרור חיזבאללה חושף צילומים ממחסן טילי חוף-ים מסוג C-802, שדגם מסוג זה פגע באח"י חנית במהלך מלחמה לבנון השנייה ב-2006. טילי חוף-ים מהווים, לפחות בעיניים של חיזבאללה, מרכיב הרתעתי בפני ספינות הטילים של ישראל מסוג "סער". פרסום סרטון כזה בהקשר האירועים האחרונים בגבול הצפון ליד אביבים, מסמל כי חיזבאללה לא מעוניין בעימות צבאי עם ישראל בשלב זה, אך מתכנון לאחד בעתיד.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

על פי הסרטון ששחרר הארגון, נראים כמה טילי C-802, דבר שמצביע לכאורה כי לחיזבאללה יש מאגר טילים כאלה. בפרסום הסרטון חיזבאללה גם "עוקץ" את המאמצים הישראליים לסכל הברחות אמל"ח ומראה כי הוא ממשיך להצטייד באמל"ח ערכי, גם בצל מאמצים אלה. עם זאת, לא ברור מתי חיזבאללה קיבל את הטילים ומתי הסרטון צולם.

עוד נקודה שיש לשים לב אליה היא ההסתרה של חלקים במרחב המחסן בו מאוחסנים הטילים. סיבת ההסתרה לא ברורה, אך ניתן להעריך כי נועדה למנוע מישראל זיהוי של מיקום המחסן, ככל הנראה, התת קרקעי. עוד נקודה למחשבה היא האם הצילום נערך בבסיס חוף, כאמור ככל הנראה, תת קרקעי ממנו חיזבאללה עתיד לשגר טילים אלה לעבר כלים של צה"ל, או שמא ממחסן מרוחק מסביבת החוף ממנו משנעים טילים אלה לירי.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית