מטריקס זכתה במכרז אבטחת תחום התעופה של מערך הסייבר

מטריקס זכתה במכרז אבטחת תחום התעופה של מערך הסייבר

facebook.com/ELALGlobal/

מערך הסייבר הלאומי השלים באחרונה מכרז רחב היקף שמטרתו מיפוי וניתוח תחום הסייבר בתעופה האזרחית בישראל שבו זכתה חברת "מטריקס דיפנס". במסגרת עבודת המיפוי, המתקיימת לראשונה בישראל ובעולם בכלל, ייבחנו ברמת מדינה היבטי הסייבר של מגוון מערכות התעופה כדי לאתר תרחישי איום אפשריים ופתרונות לטווח הקצר והארוך. 

את העבודה המקיפה, שצפויה להימשך קצת יותר משנה וזכתה לשם "הרקולס", תתכלל אחת מחברות מערכות המידע הגדולות בישראל שזכתה במכרז של המערך – חברת מטריקס דיפנס. בפרויקט שותפות גם חברות ישראליות בתחום הגנת סייבר לתחבורה ובתחום מחקר סייבר, כמו גם חברות בין-לאומיות בתחום מערכות מידע טכנולוגיות לשדות תעופה. 

פרויקט "הרקולס" ימפה לראשונה בעולם את כלל המערכות באקו-סיסטם התעופתי לכדי תמונת מצב עדכנית: שדות תעופה, מגדלי פיקוח, בקרה אווירית, חברות תעופה, מכוני בדק ותחזוקה של מטוסים ודגם של מטוס. העבודה תנתח את  סיכוני הסייבר בתחום, תדרגם ותציע המלצות התמודדות ומענה לאומי לטווח הקצר והארוך.

בשל האופי האוניברסלי של התחום, השאיפה שתובנות מהעבודה הזו יוטמעו גם בקרב מדינות אחרות וגופי תעופה בין-לאומיים בתחום ובעתיד אף יביאו לקביעת סטנדרטים אחידים בין-לאומיים בייצור ובהגנת סייבר על מטוסים ועל שדות התעופה. בשנתיים האחרונות מוביל מערך הסייבר תוכנית רחבה לטיפול בנושא הגנת הסייבר לתחום התעופה שפרויקט "הרקולס" הוא חלק משמעותי ממנה.

אחת השאלות העיקריות סביב זכייתה של מטריקס היא מידת שיתוף הפעולה של החברות אל-על וארקיע, הבעלים של מטוסי הנוסעים ושל רשות שדות התעופה מפעילת שדות התעופה העיקריים בארץ. אזכיר כי ארגונים אלו לא יכלו להשתתף במכרז הרקולס בשל התניות מערך הסייבר במכרז (החשש לניגוד אינטרסים).  

אולי יעניין אותך גם