"איראן שיגרה משטחה טילי שיוט לערב הסעודית"

לאחר הדיווח על ממצאים שהעידו על מעורבות טילי שיוט איראניים בתקיפה על שדות הנפט הסעודים, בכיר אמריקני מאשים כי הם נורו יחד עם רחפנים משטח איראן. טראמפ איים: ארה"ב מוכנה להגיב על התקיפה. מחירי הנפט רשמו עלייה

טיל שיוט איראני. צילום (ארכיון): AP

בניגוד לפרסומים הראשוניים בסוף השבוע, אתמול  דיווחנו על כך שטילי שיוט איראניים הם האמצעים שנורו בהתקפה על מאגרי הנפט ומתקני הייצור של ערב הסעודית. כעת, ההערכות שמדובר במעורבות טילים איראניים מגיעות מכיוון הממשל האמריקני. בכיר בממשל אמר לרשת ABC כי איראן שיגרה משטחה עשרות טילי שיוט וכ-20 רחפנים.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

הנשיא האמריקני, דונלד טראמם שיגר הלילה איום על איראן ואמר כי ארה"ב מוכנה להגיב למתקפה שבוצעה על הסעודים. בינתיים, מי שתסבול ככל הנראה הכי הרבה מירידת התפוקה של הנפט בעקבות ההתקפה היא ארה"ב. על פי דיווחים, לאחר שאתמול לא נרשם שום שינוי, מחירי הנפט זינקו בכ-20 אחוזים. אנליסטים אמרו לסוכנות הידיעות רויטרס כי עליית המחירים בארה"ב תורגש בימים הקרובים.

האיראנים מצדם, דחו אתמול את ההאשמות נגדם, והשמיעו איומים קשים נגד האמריקנים. כל זאת, על רקע דיווחים על התקרבות מסוימת בין טהרן ווושינגטון ועל פגישה אפשרית בין טראמפ ורוחאני. בהקשר לפגישה שכזו, צייץ טראמפ כי דיווחים על מפגש עם רוחאני ללא תנאים מוקדמים הוא בגדר "פייק ניוז".

טהרן הגיבה, כאמור, בביטול להאשמות, לפיהן היא עומדת מאחורי ההתקפות על מפעלי נפט סעודיים. מפקד בכיר במשמרות המהפכה הזהיר כי הרפובליקה האסלאמית מוכנה למלחמה כוללת וכי הנכסים הצבאיים של ארה"ב נמצאים בטווח הטילים האיראניים. "כולם צריכים לדעת כי כל הבסיסים האמריקניים ונושאות המטוסים שלהם במרחק של עד 2,000 ק"מ מסביב לאיראן נמצאים בטווח הטילים שלנו", צוטט הבכיר במשמרות המהפכה בתסנים, סוכנות הידיעות הרשמית במדינה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית