היערכות שיא לקראת יום הבחירות: עשרות אלפי שוטרים, פקחים ומצלמות

מניעת זיופים ושמירה על טוהר המידות: כ-20,000 שוטרים יהיו פרוסים בקלפיות ברחבי הארץ. בנוסף, אלפי פקחים של ועדת הבחירות, בחלקם "חמושים" במצלמות, ייפקדו את הקלפיות

כמעט 20,000 שוטרים ברחבי הארץ. אילוסטרציה: משטרת ישראל

כשברקע החשש והטענות לזיופים בקלפיות בבחירות הקודמות, המשטרה הודיעה היום (א') על סיום היערכותה ליום הבחירות לכנסת ה-22. במסגרת ההיערכות המשטרתית המיוחדת, ביום שלישי, יום הבחירות, יפעלו משעות הבוקר המוקדמות כ-18,800 שוטרים, לוחמי מג"ב ומתנדבים לצד אלפי מאבטחים אזרחיים.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

מרבית הכוחות יתפרסו במוקדי ההצבעה השונים: כ-10,700 קלפיות הפרוסות במעל 4,000 ריכוזים בכל רחבי הארץ. "זאת", מדגישים במשטרה, "על מנת לשמור על הסדר הציבורי והביטחון, ולהבטיח את קיום ההליך הדמוקרטי באופן תקין ובהתאם לחוק".

במשטרה הדגישו עוד כי לא יאפשרו הפרת סדר או עבירות על חוק הבחירות, ויפעלו לאכיפה ולנקיטת צעדים נגד כל ניסיון לביצוע עבירות אלו, כל זאת בכדי לאפשר ליום הבחירות לכנסת להתקיים באופן תקין. כוחות גדולים של משטרה, גלויים וסמויים, יפעלו בריכוזי הקלפיות ובאזורים הסובבים אותם בכדי למנוע, לאתר ולפעול כנגד כל פעילות בלתי חוקית, שעלולה לפגוע בטוהר הבחירות ובהליך קיומן התקין.

אבל שמירה על טוהר המידות היא לא המטרה היחידה של משטרת ישראל באותו היום. כידוע, מדובר ביום שבתון ולכן המוני ישראלים מנצלים את יום החופש כדי לצאת לבלות. כל זאת על רקע מתיחות ביטחונית בדרום ובצפון לאחר אירועי התקופה האחרונה. כוחות משטרה גדולים יהיו פרוסים גם באתרי הטיולים ומרכזי הבילוי השונים ברחבי הארץ.

בנוסף לפעילות המשטרה לשמירת טהור המידות בבחירות, צפויים להסתובב בקלפיות עוד אלפי פקחים מטעם ועדת הבחירות המרכזית, שאמורים למנוע זיופים.

כפי שדיווחנו בשבוע שעבר, חלק מהפקחים צפויים גם לקבל מצלמות דש של חברת Hikvision, שנקנו על ידי ועדת הבחירות. המצלמות פועלות בצורה עצמאית (Stand Alone) ומגיעות עם עמדות פריקה לחומרים המצולמים. החומר עובר הטבעת מים בצורה אוטומטית על מנת להקשות על ביצוע מניפולציה על החומר המצולם.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית