המיין פריים עושה רנסנס תחת המותג z15

יורם בר דוד, מנהל חטיבת החומרה ב-IBM ישראל - באדיבות חברת IBM

IBM הכריזה על IBM z15™, פלטפורמת שרתים ארגוניים חדשה המאפשרת לנהל את פרטיות נתוני הלקוחות בסביבות מולטי-קלאוד היברידיות. עם z15, הלקוחות יכולים לקבוע מי יקבל גישה לנתונים בעזרת  אמצעי בקרה מבוססי מדיניות ולראשונה בעולם המחשוב לאפשר  ביטול מידי של גישה  לנתונים בענן ההיברידי. 
 
לעתים קרובות, הגורם לפריצה לנתונים הוא מעבר נתונים בין שותפים וצדדים שלישיים. ב-2018, 60% מהעסקים דיווחו על תקריות פריצה לנתונים שנגרמו דרך ספק שלהם או דרך צד שלישי. האימוץ הגובר של סביבות מולטי-קלאוד היברידיות מקשה עוד יותר על אבטחת הנתונים ואתגר שמירת הפרטיות גדול מתמיד. במשך כארבע שנים פיתחו ב-IBM בעולם ובישראל את z15, עם יותר מ-3,000 פטנטים של IBM Z ושיתוף פעולה עם יותר מ-100 חברות. 
 
"IBM Z היא מרכיב חיוני במתן מענה לחששות העיקריים של ארגונים בנושא הענן ההיברידי, כגון אבטחה, פרטיות וגמישות. עם z15, ארגונים יכולים לעבוד בסביבות הענן שהם בוחרים תוך כדי שמירה על הפרטיות והאבטחה המיטבית הקיימת בשוק – הגנה לעומסי עבודה קריטיים המוכרים לנו וכן לעומסי עבודה חדשים יותר, כגון שמירה על נכסים דיגיטליים או בלוקצ'יין," אמר יורם בר דוד, מנהל החומרה ב-IBM ישראל. "המציאות היא ש-IBM Z היא הבחירה המועדפת על ארגונים שעסקיהם תלויים בגישה לנתונים בזמן אמת. לעתים קרובות, לקוחותינו זקוקים לגישה לנתונים ולתובנות אנליטיות תוך שבריר שנייה, לא תוך דקות, לרבות היכולת לשלוט בפרטיות של נתונים אלה."
 
החידושים העיקריים
הצפנה בכל מקום - IBM, מאפשרת  הצפנה בכל מקום (pervasive encryption), וחשפה טכנולוגיה חדשה בשם Data Privacy Passports  שמאפשרת לשלוט באופן האחסון והשיתוף של נתונים. בדרך זו ניתן להגן על הנתונים, לנפק אותם ולבטל גישה אליהם בכל עת, לא רק בסביבת 15z אלא בכל סביבת מולטיקלאוד היברידית. Z15 מסוגל להצפין את הנתונים בכל מקום, כולל סביבות מולטיקלאוד היברידיות, ובדרך זאת לסייע לארגונים לאבטח את נתוניהם בכל המקומות אליהם הגיעו.
 
פיתוח לענן – מאפשר ללקוחות יתרון תחרותי הודות חידוש אפליקציות קיימות, לבנות אפליקציות חדשות לענן ולשלב באופן מאובטח את עומסי העבודה החשובים ביותר שלהם בעננים השונים. כבר היום, לקוחות משתמשים ב-IBM Z לעומסי עבודה קריטיים בכדי לבנות, לפרוס ולנהל אפליקציות של הדור הבא ולהגן על נתונים באמצעות אבטחה מתקדמת.
 
התאוששות מידית – גישה ראשונה מסוגה בתעשייה לבקרה על העלות וההשפעה של השבתות מתוכננות ובלתי מתוכננות מאפשרת למשתמשים להשתמש בקיבולת המערכת המלאה בכדי לקצר  את זמן ההשבתה וההתאוששות  ולאתחל את שירותי IBM Z תוך הפעלה זמנית של הקיבולת  המלאה בכדי לפצות במהירות על הזמן שאבד.
 
החשיבות הגוברת של פרטיות הנתונים בעסקים
מחקר חדש  שנערך על-ידי The Harris Poll לבקשת IBM ופורסם היום, מצא ש-64% מהצרכנים בחרו לא לעבוד עם עסק מסוים מתוך חשש ליכולתו של אותו עסק לאבטח את נתוניהם. עם זאת, אותו מחקר מצא ש-76% מהמשיבים היו משתפים ברצון את המידע האישי שלהם, לו ניתנה להם דרך להחזיר לעצמם את המידע הזה במלאו ולאחזר אותו בכל רגע נתון.
 
עם היכולת של z15 להצפנה בכל מקום המקיפה את כל הארגון ואוכפת את פרטיות הנתונים גם כאשר הנתונים עוזבים את פלטפורמת IBM Z, מבלי להשפיע על ביצועי המערכת. הודות ליכולת זאת, ראשונה מסוגה בתעשייה, הלקוחות יכולים להציע שירותים ומאפיינים חדשים המעניקים לצרכנים שליטה באופן השימוש בנתונים.
 
בחודש שעבר הודיעה IBM על כוונתה לספק את Red Hat OpenShift על גבי IBM Z ו-LinuxONE. המהלך  נועד להאיץ את הטרנספורמציה  של הלקוחות לעננים ההיברידים וליתר ניידות וגמישות באמצעות כלים ומאפיינים לפיתוח של אפליקציות  נייטיב לענן בלינוקס על גבי IBM Z ו-LinuxONE. מפתחי ענן יכולים להטמיע  יישומי z/OS על OpenShift ללא צורך בכישורים מיוחדים.
 
ברבעון הרביעי של 2019, IBM מתכוונת גם להכריז על IBM Cloud Pak  עבור - IBM Z  ו-LinuxONE. פתרונות אלה פותחו כדי להעשיר את היצע פתרונות התכנה של IBM הדרושה ללקוחות ארגוניים בכדי לפרוס עננים  היברידיים. הפלטפורמות הארגוניות המעולות של IBM, IBM Z ו-LinuxONE יחזקו את יכולתה של IBM למצות את הערך העסקי ולהאיץ את צמיחת הלקוחות פלטפורמת מולטיקלאוד מאובטחת, פתוחה והיברידית. 
 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית