תכירו: המדד של חברת Deloitte לדיגיטציה של ערי ישראל

עיריית ירושלים הינה שנייה בארץ במדד "דיגילוקאלי" של חברת Deloitte הבוחן מתן שירותים דיגיטליים מקוונים לתושבים, בהשוואה ל- 250 רשויות נבחרות בארץ. עיריית תל אביב קיבלה ציונים גבוהים יותר. 

הציון הגבוה הוענק לירושלים בין היתר בזכות מתן שירותים מקוונים בנושאי: טיפול בארנונה, תשלום דו״ח חניה, הגשת בקשה לתו חניה, ערעור על דו״ח חניה, יצירת קשר דרך האתר, גישה ל״תיק תושב״, רישום לגני ילדים, רישום לבתי ספר, זימון תור לקבלת שירות פרונטלי ושירותים מקוונים לבעלי העסקים בעיר כגון מידע לפתיחת עסק, בדיקת סטאטוס רישוי עסק והגשת בקשה לרישיון עסק. וכן הודות לציונים גבוהים באפשרות חיפוש באתר, התאמת האתר למובייל וקיומם של אתר אינטרנט, דף פייסבוק עירוני ואפליקציה עירונית.

בשירותים לתושב זכתה העירייה בציון 98 לעומת הממוצע הארצי העומד על 45, בשירותים לעסק קיבלה העירייה את הציון המושלם 100, לעומת ממוצע ארצי של 32, והציון הסופי שהוענק לעיריית ירושלים על סך השירותים הדיגיטליים העירוניים עומד על 97 לעומת 43 בממוצע הארצי.

בעיריית ירושלים מציינים בסיפוק את ההישג זו שנה שנייה ברציפות, זאת לאחר השקעה ממושכת בשיפור השירותים המקוונים, זאת במטרה לסייע לתושבים ולמנוע בזבוז זמן יקר של עמידה בתורים מיותרים.

מעיריית ירושלים נמסר כי בקרוב תושק גם אפליקציית המוקד העירוני עיריית ירושלים 106+. האפליקציה תהיה פשוטה להפעלה, תכלול 10 קטגוריות שונות ותאפשר לכל תושב, בהקשות בודדות בלבד, לדווח למוקד על תקלות ואירועים המחייבים את טיפול העירייה כשהדיווחים מועברים ישירות למחלקות הרלוונטיות.

לאתר המדרג: http://digilocally.deloitte.co.il/Place/3000

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית