דיווח: "רוסיה יירטה מטוסים ישראליים בשמי סוריה"

אתר רוסי ואתר ערבי דיווחו כי מדובר בשלושה אירועים שהתרחשו בסוף אוגוסט. על פי הדיווח, כך מנעה רוסיה כמה התקפות ישראליות על מטרות של משטר אסד. צה"ל: "הנושא לא מוכר"

 

מטוס סוחוי רוסי. האם רוסיה יירטה מטוסים של חיל האוויר? צילום (ארכיון): AP

מטוסי קרב רוסיים יירטו בסוף אוגוסט שלוש פעמים מטוסי קרב של חיל האוויר הישראלי מעל סוריה. כך דווח בכלי תקשורת רוסי וערבי. על פי הדיווחים, הטייסים הרוסים הזהירו את הישראלים להישמע להוראותיהם ואיימו לבצע יירוט באמצעות מטוסי קרב או מערכת הגנ"א הרוסית S-400 המוצבת בסוריה. כך מנעה רוסיה, על פי הדיווחים, כמה התקפות ישראליות על מטרות של המשטר הסורי. מדובר צה"ל נמסר בתגובה: "הנושא לא מוכר בצה"ל".

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

"זה קרה שלוש פעמים באחרונה", מדווחים האתרים Avia.ru ו-Independent Arabia  בהקשר לביקורו של ראש הממשלה בנימין נתניהו אצל הנשיא פוטין בסוצ'י בסוף השבוע שעבר. שני האתרים דיווחו עוד כי במקרה נוסף יירטו מטוסים רוסיים מטוסים ישראליים ומנעו תקיפה ישראלית בסביבות קוניטרה, שם התכוונה ישראל לתקוף את מערכת ההגנה האווירית S-300 תוצרת רוסיה.

האתר הרוסי מציין כי יירוטים אלו התרחשו חרף העובדה שראש הממשלה בנימין נתניהו טוען שישראל מקיימת קשר קבוע עם הצבא הרוסי בסוריה. תקיפות אלו, כותבים שני האתרים, הם שהביאו לביקורו הדחוף של נתניהו אצל פוטין, כשנתניהו ניסה לשכנע את פוטין להמשיך במדיניותו "ולהעלים עין" מתקיפות ישראל בסוריה. אך פוטין, מצידו, כל עך פי הדיווח, הבהיר לאורחו שרוסיה לא תאפשר פגיעה בכוחות צבאו של אסד או בנשק שמסופק למשטר הסורי.

מקורות רוסיים מסרו שפוטין הביע גם אי שביעות רצון מהצעדים האחרונים שנקטה ישראל בלבנון וכל תקיפות נגד ריבונות לבנונית, דברים שישראל לא שמעה עד כה מפי פוטין. "משהו נסדק ביחסי רוסיה – ישראל", סיכמו האתרים את הדיווח.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית