המירוץ לביטחון הלאומי: מי יחליף את ג'ון בולטון?

נשיא ארה"ב דונלד טראמפ מראיין מועמדים לתפקיד לאחר שבולטון עזב את תפקידו, על פי דיווחים על רקע עמדתו נגד מו"מ עם איראן. המועמד המוביל: עורך דין מוכר שעבד בעבר עם הממשל

טראמפ. "כיף לעבוד איתי כי אני לוקח את כל ההחלטות". צילום (ארכיון): AP

הנשיא טראמפ מראיין מועמדים רבים לרשת את ג'ון בולטון, היועץ לביטחון לאומי, שסיים בשבוע שעבר את תפקידו. בסוף השבוע נפגש טראמפ עם יועץ הנשיא לענייני מו"מ רוברט או'בראיין, מועמד בעל סיכוי טוב לרשת את התפקיד. ברשימת המועמדים לתפקיד ישנם גם אנשי צבא, דיפלומטיה ועסקים.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

מגזין Stars And Stripes דיווח כי שר החוץ מייק פומפאו ממליץ לנשיא על שלושה מועמדים: רוברט או'בריאן, השליח המיוחד לאיראן בריאן הוק והעוזר לראש המטות המאוחדים ריקי וובל. עוד מועמדים אפריים הם: קית' קלוג, היועץ לביטחון לאומי של סגן הנשיא פנס ושגריר ארה"ב בגרמניה ריצ'רד גרנל.

המועמד  המוביל בינתיים הוא, כאמור, רוברט או'בריאן, שותף במשרד עורכי דין בלוס אנג'לס, ששירת בתפקידים שונים מטעם הממשל במזרח התיכון ובאפגניסטן, והוא זוכה לתמיכת מחלקת המדינה והפנטגון.

בסוף השבוע דחה טראמפ הצעה שמייק פופמאו ימלא את שני התפקידים ויהיה גם יועץ לענייני ביטחון לאומי. "המון אנשים רוצים את הג'וב הזה", אמר טראמפ, "זה תפקיד רציני כי מהנה מאוד לעבוד איתי. ואתם יודעים מדוע? כי אני מקבל את כל ההחלטות והם אינם צריכים לעבוד", אמר הנשיא לכתבים.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית