טראמפ: נדון על ברית הגנה משותפת עם ישראל

על רקע הפרסום על חשד אמריקני כי ישראל ריגלה אחר טראמפ, נשיא ארה"ב הודיע כי הוא דן עם נתניהו בקידום ברית שכזו, מהלך שצץ כל תקופה מסוימת. נתניהו: "מצפה לפגישה באו"ם"

משדרים עסקים כרגיל. טראמפ ונתניהו. צילום: AP

אחרי הפרסום המביך על החשד האמריקני כי ישראל עומדת מאחורי הצבת מכשירי מעקב באזור הבית הלבן, נראה שנתניהו וטראמפ מנסים לשדר עסקים כרגיל, ואפילו להראות כי היחסים בין שתי המדינות לא נפגעו. הנשיא האמריקני, דונלד טראמפ, הודיע בציוץ בטוויטר כי דיבר עם ראש הממשלה בנימין נתניהו על קידום ברית הגנה משותפת בין שתי המדינות.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: הצצה לגיליון החדש של מגזין ישראל דיפנס

"דנו באפשרות של קידום ברית הגנה הדדית בין ארצות הברית וישראל, שתעגן את היחסים האדירים בין המדינות. מצפה בכיליון עיניים להמשיך את הדיון בנושא לאחר הבחירות בישראל, בעצרת האו"ם שתתקיים בסוף החודש", צייץ טראמפ בטוויטר.

התגובה של ראש הממשלה נתניהו  לא איחרה לבוא. בציוץ בטוויטר הוא כתב: "תודה לך חברי הטוב, הנשיא טראמפ. למדינה היהודית לא היה מעולם חבר טוב יותר בבית הלבן. אני מצפה לפגישה איתך באו"ם ולקידום ברית ההגנה ההיסטורית בין ארצות הברית לישראל. נמשיך ביחד בעוצמה מלאה במאבק המשותף נגד הטרור".

כידוע, היחסים בין שתי המדינות, גם אם ידעו עליות ומורדות, הם יחסי ידידות חמים. כל תקופה מגיעים דיווחים על אפשרות של חתימה על ברית רשמית בנושאי הגנה וביטחון בין שתי המדינות. הכוונה בברית כזו היא חתימה בפועל על ברית הגנה כפי הנהו למשל בברית נאט"ו.  

ההודעה של טראמפ מגיעה, כאמור, יומיים בלבד לאחר הפרסום על מכשירי מעקב, שעל פי החשד, הושתלו על ידי ישראל באזור הבית הלבן. על פי הדיווח בפוליטיקו, היעד למעקב היה טראמפ ובכירים נוספים בסביבתו. על פי הפרסום, ממשל טראמפ לא נזף בממשלת ישראל למרות החשד הכבד לריגול.  

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית