דיווח: ישראל הציבה אמצעי ריגול בסמוך לבית הלבן

המגזין פוליטיקו ציטט מקורות בכירים לשעבר, שטענו כי ישראל עומדת מאחורי הצבת אמצעי מעקב שהתגלו במקומות רגישים. עוד דווח כי האמצעים נועדו לעקוב אחר טראמפ ובכירים נוספים. בישראל מכחישים: "שקר מוחלט"

דיווח: ישראל הציבה אמצעי ריגול בסמוך לבית הלבן

נתניהו וטראמפ בבית הלבן. ישראל עקבה אחרי הנשיא האמריקני? צילום: AP

הממשל האמריקני טוען כי ישראל עומדת, ככל הנראה, מאחורי הצבת מכשירי מעקב שנמצאו בסמוך לבית הלבן ובמקומות רגישים אחרים ברחבי וושינגטון הבירה, כך עולה מפרסום של המגזין פוליטיקו, שציטט שלושה בכירים אמריקנים לשעבר.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

על פי הפרסום, בניגוד לרוב המקרים בהם התגלו אירועי ריגול זר על אדמת ארה"ב, ממשל טראמפ לא נזף בממשלת ישראל, ולא יהיו השלכות בשל הנושא, אמר אחד הגורמים לפוליטיקו. עוד דווח כי מדובר במכשירי מעקב קטנים, המכונים בשם "StingRays". ככל הנראה, המכשירים נועדו לרגל אחר הנשיא דונלד טראמפ, אמר אחד הפקידים לשעבר למגזין, כמו גם אחר עוזריו הבכירים ומקורביו - אם כי לא ברור אם המאמצים הישראליים הצליחו.

מאז נכנס לתפקידו התפרסמו דיווחים רבים בנושא רשלנותו של הנשיא טראמפ בשמירה על פרוטוקולי הביטחון של הבית הלבן. מגזין פוליטיקו דיווח במאי 2018 כי הנשיא השתמש לא פעם בטלפון סלולרי מאובטח מספיק כדי לתקשר עם חברים ואנשי סוד. הניו יורק טיימס דיווח בהמשך באוקטובר 2018 כי "מרגלים סינים מקשיבים לעתים קרובות" לשיחות הטלפון הנייד של טראמפ.

"באותה תקופה", מדווח פוליטיקו, "כחלק מהבדיקות של הממשל הפדרלי, גילו אנשי המחלקה לביטחון המולדת ראיות למכשירי המעקב באזור וושינגטון, אך לא הצליחו לייחס את המכשירים לגורמים ספציפיים. הגורמים חלקו את ממצאיהם עם סוכנויות פדרליות רלוונטיות, שלבסוף הובילו את הרשויות להאמין כי ישראל עומדת מאחורי הצבת האמצעים.

דובר מטעם שגרירות ישראל, אלעד סטרוכאייר, הכחיש בפני פוליטיקו כי ישראל הציבה את המכשירים. "ההאשמות הללו הן שטויות גמורות. ישראל לא מבצעת פעולות ריגול בארצות הברית", אמר למגזין.

גורם בפמליית ראש הממשלה נתניהו, שנמצא בביקור ברוסיה, אמר בנוגע לפרסום כי "זהו שקר מוחלט. קיימת התחייבות רבת שנים והנחייה גורפת של ממשלת ישראל שלא לעסוק בפעילות מודיעינית בארה"ב. ההנחיה הזו מיושמת באופן מוחלט, ללא יוצא מן הכלל".