ניסוי במדבר: טילי "ספייק" שוגרו מאפאצ'י של ארה"ב

חיל האוויר האמריקני ביצע ניסוי בשטח מדברי באריזונה, ארה"ב, בירי הטילים תוצרת חברת רפאל

מוק אפאצ'י (ארכיון). צילום: AP

בשטח הררי במדבר אריזונה נערך ניסוי של ירי טיל נ"ט ממסוק אפאצ'י: מסוק AH-64E של חיל האוויר האמריקני הסתתר מאחורי רכס הררי ושיגר טיל נ"ט מונחה מדגם SPIKE NLOS תוצרת רפאל, נגד מטרה שדימתה טיל קרקע-אוויר לטווח בינוני PANTSIR תוצרת רוסיה.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

כתב Defense News צפה בניסוי במטווח צבאי ביומה, אריזונה, ודיווח כי טייס המסוק שיגר טיל "ספייק" אחד כשהוא מנחה אותו, ובגיחה שנייה ביצע טיסה נמוכה מאוד, כמה מטרים מעל הקרקע, ואז שיגר טיל נוסף. בשלב השלישי של הניסוי הורו לטייס לנתק את הקשר שלו עם הטיל כדי לבחון כיצד מערכת ההנחיה העצמית האוטומטית של הטיל פועלת ומנטרלת את המטרה. בעת הניסוי חג בסביבה כלי טיס בלתי מאויש שעקב, צילם והקליט את כל פעולות המסוק והטילים. הניסוי הצליח והמטרות עלו באש.

הניסוי נערך ביוזמת צוות מיוחד הממונה על פרויקטים למודרניזציה של תחום החימוש בצבא. מנהלי הניסוי הסבירו לכתב כי חימוש ארוך טווח כמו "ספייק", שטווחו 32 ק"מ, מספק לצבא מענה מתאים להתמודדות עם מטרות אויב, וגם תואם את הדוקטרינה החדשה של הצבא שעיקרה לחימה מרובת זירות.

עוד מדווח Defense News כי בחודש יולי הגיע לישראל צוות של צבא ארה"ב וביצע ניסויי ירי של טילי "ספייק" ממסוק אפאצ'י של חיל האוויר הישראלי.

"ספייק" הוא טיל הנהנה מפופולריות גם אצל בעלות ברית של ארה"ב, דוגמת ליטא, שרכשה לאחרונה כלי טיס BOXER וציידה אותו בטילים של רפאל. אם הצבא האמריקני יחליט לרכוש טילי "ספייק,, תייצר אותם השותפה של רפאל בפרויקט זה, חברת לוקהיד מרטין, במפעל שלה במדינת אלבמה.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית