פעם שנייה תוך פחות מיממה: שיגורים לעוטף עזה

שלושה שיגורים בוצעו משטח רצועת עזה לעבר יישובים בדרום. זוהתה פגיעה אחת בבית. לא היו נפגעים באירוע. טנקים של צה"ל ירו בתגובה על שתי עמדות של חמאס בצפון הרצועה

חבלן משטרתי מטפל בנפל בזירת נפילה בעוטף עזה. צילום: דוברות המשטרה

בפעם השנייה תוך פחות מיממה התבצעו שיגורים מרצועת עזה לעבר יישובי העוטף. אזעקת צבע אדום הופעלה בקיבוץ יד מרדכי ובמושב נתיב העשרה. רקטה פגעה בחצר בית וגרמה נזק.  בנוסף נרשמה נפילה בשטח פתוח באזור אחד היישובים. בתגובה לשיגורים, תקף טנק של צה"ל שתי עמדות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

זירת הנפילה בשטח פתוח סמוך לאחד היישובים. צילום: דוברות מועצה אזורית חוף אשקלון

מדובר, כאמור, בירי שני תוך פחות מיום, לאחר שאמש התבצעו שיגורים לעבר הערים אשדוד ואשקלון. הירי לאשדוד אירע בעת נאום של ראש הממשלה בנימין נתניהו בעצרת פוליטית בעיר. ראש הממשלה פונה ולאחר מכן חזר אל הבמה.

ראש הממשלה בזמן האזעקה אמש באשדוד. צילום: מתוך שידור הליכוד TV

בתגובה לירי אמש תקף הלילה ברצועת עזה. מטוסי קרב של צה"ל תקפו כ-15 יעדי טרור בצפון ובמרכז רצועת עזה, ביניהם מספר יעדים באתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מספר יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית. כל היעדים שהותקפו, כך על פי צה"ל, משתייכים לחמאס.

שני אירועי השיגורים מצטרפים לחמישה שיגורים שנורו בסוף השבוע האחרון לעבר יישובי הדרום, שנחתו בשטחים פתוחים מחוץ ריכוזי אוכלוסייה. כמה בני אדם לקחו בחרדה. בתגובה תקפו כלי טיס וטנק של צה״ל, מספר מטרות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה, בהן מוצב ועמדות צבאיות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית