סוכלה הברחה של טלפונים בגופם של עצורים למטרות הכוונת פיגועים

בשירות בתי הסוהר מזהים עלייה בניסיונות של צעירים, הנעצרים בגין עבירות שוליות, להכניס טלפונים ניידים בתוך גופם לבתי סוהר ביטחוניים. ביומיים האחרונים תפסו כוחות הביטחון 12 מכשירים

מכשירים ניידים שנתפסו ביומים האחרונים. צילום: דוברות שירות בתי הסוהר

כוחות הביטחון עצרו צעירים שניסו להבריח מכשירים ניידים לאסירים ביטחוניים בכלא. מדובר במעצרים במסגרת ניסיונות החדרת פלאפונים לתוך בתי הסוהר הביטחוניים, באמצעות ״עצורי רקק״ שנעצרים בעבירות שוליות במטרה להישלח לתוך הכלא.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

העצורים, ברובם צעירים או קטינים, מביאים עצמם להיעצר על ידי כוחות הביטחון בעבירות שוליות, כאשר בתוך גופם מוסלקים טלפונים סלולריים. מטרתם או מטרת השולח שלהם היא להצליח ולהחדיר את המכשירים שבגופם לתוך האגפים ולהעבירם לאסירים ביטחוניים בתוך הכלא, ולהשתמש בהם להכוונת פיגועים.

משירות בתי הסוהר נמסר: "אנו מזהים בתקופה האחרונה עלייה בניסיונות החדרת טל״סים לבתי הכלא בדרכים שונות, לרבות בתוך הגוף. מתחילת שנת 2019 נתפסו ע״י סוהרי שב״ס 168 מכשירי פלאפון שיועדו לשימוש אסירים ביטחוניים".

ביומיים האחרונים סיכלו סוהרי בית הסוהר "עופר" שני ניסיונות כאלה של צעירים המשויכים לארגוני טרור שונים. עם קבלתם למעצר בבית הסוהר עוררו העצורים את חשדם של הסוהרים ולאחר תחקור ובדיקה פלטו מגופם סה״כ 12 פלאפונים. נגדם העצורים נפתחו תיקי חקירה והם הועברו לבידוד עם כניסתם למעצר.

מפקד בית סוהר ׳עופר׳, גנ״מ רפי ג׳נה: ״הניסיונות להחדיר פלאפונים וציוד אסור לבית סוהר עופר ממשיכים כל העת ובכל דרך. בעזרת חיישנות ועבודה מקצועית של הסוהרים אנו מסכלים את הניסיונות האלה ומונעים את המשך הכוונות הפח״ע מתוך בית הסוהר".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית