ממשקפיים ועד שעון: אלביט חושפת אמצעים חדשים עם מציאות רבודה

החברה חושפת סדרה של טכנולוגיות לבישות חדשות שפיתחה חטיבת התקשוב עבור מפקדים וחיילים רגליים, המתממשקות בקלות לסנסורים חיצוניים ומערכות שו"ב

 

המשקפיים החדשים של אלביט. צילום: באדיבות החברה

במהלך תערוכת DSEI בלונדון תחשוף אלביט ארבעה מכשירים לבישים חדשים שפותחו בחטיבת התקשוב עבור לוחמים ביבשה. מהחברה נמסר כי המכשירים הלבישים החדשים מספקים מענה לצורך של מפקדים ולוחמים רגליים, הן בכוחות מיוחדים והן בכלל יחידות החי"ר, כדי לשפר את הממשק שלהם עם יישומי שליטה ובקרה (שו"ב), עם לוחמים אחרים ועם סנסורים חיצוניים, ובכך לשדרג באופן ניכר הן את הקטלניות והשרידות של הלוחם והמסגרת הלוחמת.

סט האמצעים החדש, שמרחיב את ה–DOMINATOR, חליפת הלוחם הדיגיטלי של אלביט, כולל ארבעה מכשירים לבישים שמתממשקים בקלות למערכות רדיו ולמערכות ניהול קרב: SmartEye - משקפי שו"ב;  Smart WristView - שעון שו"ב; SmartSight - תוסף שו"ב לכוונות לנשק קל; ואת SmartNVG - תוסף שו"ב לאמצעי ראיית לילה.

 ה-SmartEye הם משקפיים בליסטיים שמספקים תצוגת שו"ב בעלת אוריינטציה מרחבית. ה-SmartEye מספקות למשתמשים מודעות מצבית מידית באמצעות הקרנת סמנים במציאות רבודה על המשקף ויכולת תמונת מצב בזמן אמת. ה- SmartEye מתממשק עם מספר רב של מקורות למידע חזותי בעת לחימה לרבות כוונות נשק, מל"טים ומידע חזותי המוזרם מיחידות סיור. 

ה-Smart WristView הוא אמצעי תצוגת שו"ב קומפקטי, מוקשח ובעל צריכת חשמל נמוכה, שנצמד לזרוע, ומאפשר למפקד או הלוחם, שאוחז בנשק ונמצא בסיטואציית לחימה, להעיף מבט מהיר במידע המבצעי מבלי לשנות את אחיזתו בנשק, ובכך מחזק את המודעות המצבית שלו ומשפר את השליטה והבקרה ברמת הצוות.   

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

ה- SmartSight הוא תוסף שו"ב עבור מרבית כוונות היום והלילה הקיימות לנשק קל. ה-SmartSight מקרין סימני מציאות רבודה, ונתונים של מד-טווח לייזר ומצפן על גבי כוונת הנשק של הלוחם, ובכך משפר בצורה משמעותית את יכולות הרכשת המטרות, המודעות המצבית והאפקטיביות שלו. 

. צילום: אלביט

אחרון חביב הוא ה-SmartNVG, תוסף שו"ב עבור מרבית אמצעי ראיית הלילה לחייל. ה- SmartNVG מציג סמני מציאות רבודה של מידע מבצעי ונתוני ניווט על אמצעי ראיית הלילה, ומשפרת בכך את אפקטיביות הפעולה של הלוחם בלילה. ה-SmartNVG הוא בעל תאימות הן ל–HDMI והן לאנדרואיד. 

חליפת ה-DOMINATOR המלאה של אלביט מערכות כוללת גם את ה-SmarTrack שהושקה לפני כשנתיים.  ה-SmarTrack הינה מערכת המאפשרת ניווט מדויק ללוחמים הפועלים בסביבה ללא GPS להגברת המודעות ותרומה משמעותית לביטחון הכוחות.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית