בעקבות הירי לאשדוד ואשקלון: צה"ל תקף ברצועה

שני שיגורים שזוהו לעבר שתי הערים יורטו על ידי מערכת כיפת ברזל. 15 יעדי טרור של חמאס הותקפו בתגובה לירי. ראש הממשלה בנימין נתניהו, שנאם אמש בעצרת פוליטית באשדוד בזמן האזעקות, הורד ומהבמה ונלקח לממ"ד

צילום ארכיון: AP

צה"ל תקף הלילה (ד') ברצועת עזה בתגובה לשיגורי הרקטה שבוצעו אמש לעבר אשדוד ואשקלון. מטוסי קרב של צה"ל תקפו כ-15 יעדי טרור בצפון ובמרכז רצועת עזה, ביניהם מספר יעדים באתר צבאי לייצור אמצעי לחימה, מספר יעדים במתחם צבאי של הכוח הימי ומנהרת טרור התקפית. כל היעדים שהותקפו, כך על פי צה"ל, משתייכים לחמאס. 

 בעקבות השיגורים הופעלה בשעה 21:07 אזעקת צבע אדום בשני היישובים. מערכת כיפת ברזל יירטה חלק מהטילים שנורו.

מעיריית אשקלון נמסר כי בעקבות האזעקה שנשמעה בעיר, הנחה ראש העיר, תומר גלאם, על פתיחת מקלטים. "נציין כי מערכת כיפת ברזל יירטה את שתי הרקטות שנורו לעבר העיר", נמסר מהעירייה.

האזעקה באשדוד נשמעה בזמן נאום נתניהו בעצרת של הליכוד בעיר. האירוע הופסקה וראש הממשלה נלקח לממ"ד, בזמן שהוא עצמו מורה לאנשים באולם להתפנות. לאחר מכן האירוע חזר ונתניהו עלה שוב לבמה.

חמישה שיגורים נורו בסוף השבוע האחרון לעבר יישובי הדרום, שנחתו בשטחים פתוחים מחוץ ריכוזי אוכלוסייה. כמה בני אדם לקחו בחרדה. בתגובה תקפו כלי טיס וטנק של צה״ל, מספר מטרות צבאיות של חמאס בצפון רצועת עזה, בהן מוצב ועמדות צבאיות.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית