דיווחים: גל מעצרים של אנשי חמאס בערב הסעודית

על פי ארגוני זכויות אדם, עשרות פלסטינים נעצרו במדינה בחודשים האחרונים, ובלבנון פורסם שמדובר במעצר גורמים המזוהים עם חמאס. אתמול טענו בארגון כי אחד מבכיריו הוא בין העצורים בערב הסעודית

בכירי חמאס ברצועה סינוואר והנייה. גל מעצרים של אנשיהם בערב הסעודית? צילום: AP 

כלי תקשורת ערביים מדווחים כי עשרות פעילים המזוהים עם חמאס נעצרו לאחרונה בערב הסעודית. לטענת הרשת הטורקית TRT, חמאס אישר אתמול כי אחד מבכיריו, מוחמד אל חודארי, נמצא במעצר החל מחודש אפריל. עוד דווח כי האיש חי במשך שלושה עשורים בערב הסעודית וכי סיבת מעצרו בידי כוחות הביטחון הסעודים "אינה ברורה".

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

ארגון זכויות האדם יורומד מוניטור שבסיסו בג'נבה, שוויץ, טוען כי ערב הסעודית מחזיקה 60 אסירים פלסטינים ללא כל סיבה, והם למעשה נעלמו. מהארגון נמסר כי ישנן עדויות של 11 משפחות פלסטיניות שהיו להן קרובי משפחה שנעלמו בעת ביקוריהם או שהייתם במדינה. "הקמפיין בסעודיה למעצר פלסטינים אינו אלא סדרה ארוכה של הפרות זכויות אדם במדינה", נטען על ידי יורומד מוניטור.

על פי דיווח באתר ישראל היום, רשת אל-מיאדין, המזוהה עם חיזבאללה, פרסמה כי מדובר בגל מעצרים של גורמים המזוהים עם חמאס. עוד דווח כי בלבנון טוענים שבין העצורים בסעודיה, נמנים גם תושבי עזה, חברי הפרלמנט הפלסטיני מטעם חמאס.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית