"הסכם ביטחוני היסטורי נחתם עם יפן"

משרד הביטחון חתם על הסכם עם משרד ההגנה של המעצמה, ששוק האמל"ח בה גדל לממדים של כ-50 מיליארד דולרים. נתניהו: "ההסכם יעמיק את היחסים בין שתי המדינות"

"הסכם ביטחוני היסטורי נחתם עם יפן"

טקס החתימה על ההסכם בין שתי המדינות בטוקיו. צילום: דוברות משרד הביטחון

בטקס חגיגי במשרד ההגנה בטוקיו נחתם היום (ג') הסכם ביטחון, אותו הגדירו בישראל "היסטורי" בין ישראל ויפן. ההסכם נחתם בהמשך לשיחות שקיים ראש הממשלה נתניהו עם ראש ממשלת יפן שינזו אבה, ובהמשך לפגישתו של ראש המל״ל היפני עם ראש המל״ל מאיר בן שבת. ממשדר הביטחון נמסר כי ההסכם יחזק ויעמיק את יחסי הביטחון בין שתי המדינות.

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

על ההסכם חתם, מטעם משרד הביטחון הישראלי, הממונה על הביטחון במערכת הביטחון (מלמ"ב), ניר בן משה, מלווה בשגרירת ישראל בטוקיו, יפה בן ארי. את יפן ייצגו בטקס החתימה מנכ"ל משרד ההגנה היפני ליחסים בינ"ל, הידו סוזוקי ומנכ"ל ATLA במשרד ההגנה היפני, אג'ימה אויאגי.

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, התייחס לחתימה על ההסכם ואמר: "אני מברך על ההסכם החשוב שחתמנו הבוקר עם משרד ההגנה של יפן. ההסכם יעמיק ויחזק את היחסים הביטחוניים בין המדינות. הבאנו את יחסי ישראל-יפן לשיא של כל הזמנים."

שוק האמל"ח היפני גדל לממדים של כ-50 מיליארדי דולרים בשנה. לאור זאת והתחרות העזה עם ארה"ב על שווקים מסורתיים באירופה ואסיה, והירידה בהמרת דולר סיוע, נראה כי לישראל אין את הלוקסוס לוותר על שוק ביטחוני כה גדול. ייתכן וההסכם שנחתם הוא חלק מהעניין.

מרבית הכסף היפני מושקע במטוסי F-35 ומערכות הגנה אווירית, אך מתקציב של 50 מיליארד דולר נותר עודף שחלקו יכול להגיע לשוק הביטחוני ישראלי. קושי נוסף טמון ברצון של היפנים לעשות ככל הניתן לבד, באמצעות חברות מקומיות. עם זאת, ייתכן ושיתופי פעולה עם חברות כמו מיצובישי ואחרות יכולים להניב לתעשייה הישראלית יתרונות. חלקם בכניסה לשוק היפני ושווקים נוספים באסיה, וכן לשווקים כמו אפריקה ודרום אמריקה שיפן משקיעה בהם הרבה כספים לעידוד הכלכלה ותמיכה הומניטרית.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות