הערכה בצה"ל: הירי מסוריה - נקמה של כוח קודס

צה"ל הודיע כי זוהו שיגורים כושלים משטח סוריה, שבוצעו על ידי מיליציות שיעיות בהובלת כוח קודס. בצבא מעריכים כי מדובר בתגובה לחיסול חוליית הרחפנים בעקרבה

הערכה בצה"ל: הירי מסוריה - נקמה של כוח קודס

מפקד כוח קודס קאסם סולימאני. צילום: AP

צה"ל הודיע היום (ב') כי לפנות בוקר זוהו מספר שיגורים כושלים משטח סוריה שלא חצו לשטח ישראל. "הירי בוצע על ידי פעילי מליציות שיעיות בהובלת כוח קודס האיראני משטח סוריה בפאתי דמשק. צה״ל רואה במשטר הסורי אחראי לכל פעולה המתרחשת משטחו", נמסר מדובר צה"ל.

לפנות בוקר שוגרו כמה טילי גראד מפאתי דמשק, כאשר היעד היה צפון רמת הגולן. הטילים נפלו בין בשטח רמת הגולן הסורית. יריר הטילים לפנות בוקר בוצע בידי המיליציה שרצתה לבצע את פיגוע הרחפנים וסוכלה בעקרבה. ההחלטה בצה"ל הייתה שלא להפעיל אזעקות כיוון שמערכות ההגנה האווירית הבחינו כי הטילים ינחתו בסוריה.

ההערכה בצה"ל היא כי מדובר בתגובה של כוח קודס האיראני בסוריה על חיסול חוליית הרחפנים בעקרבה בתקיפת חיל האוויר.

דובר צה"ל בשפה הערבית, סא"ל אביחי אדרעי, צייץ בחשבון הטוויטר שלו: "אנו מזהירים את משטר בשאר אסד שהוא ישלם מחיר כבד על כך שהוא מאפשר לאיראנים ולמיליציות שיעיות לפעול מתוך שטחו, תוך שהוא מעלים עין מכך ואף משתף פעולה עמם. הדבר לא נסתר מעינינו. המזהיר יצא ידי חובתו".

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

הלילה דווח על ידי רשת אל-ערביה כי כלי טיס לא מזוהים תקפו בסוריה. על פי הפרסום, התקיפה בוצעה באזור העיירה אל בוכמאל שנמצאת באזור גבול עיראק וגרמה להרוגים ופצועים.

הארגון הסורי לזכויות אדם טען כי היעד לתקיפה היו כוחות איראניים ומיליציות עיראיות המזוהות עם איראן, וכי בתקיפה של כלי טיס בלתי מזוהה הותקפו רכבים ועמדות. באל- ערביה הוסיפו כי בין היעדים לתקיפה היו גם גורמים בחיזבאללה.