השתתף בכוח "הגנה" וחפירת מנהרות: אישום נגד פעיל ג'יהאד אסלאמי

בחודש שעבר ניסה פעיל הזרוע הצבאית של הגא"פ לחדור לשטח ישראל ולבצע פיגוע, ונעצר על ידי כוח צה"ל שהוזנק למקום. מכתב האישום נגדו עולה כי בעבר השתתף בחפירת מנהרה התקפית לשטח ישראל בדרום הרצועה

השתתף בכוח "הגנה" וחפירת מנהרות: אישום נגד פעיל ג'יהאד אסלאמי

פעילי הגא"פ ברצועת עזה (ארכיון). צילום: AP

הפרקליטות הגישה בשבוע שעבר כתב אישום נגד פעיל הג'יהאד האסלמי, המואשם בביצוע עבירות נגד ביטחון המדינה. מכתב האישום שהוגש נגד סמיר אבו סנימה, בן 20, עולה כי הצטרף לארגון הטרור בשנת 2015, ומאז נטל חלק בפעילות הארגון, במסגרתה השתתף באימונים צבאיים של ירי, צליפה, השתלטות על מוצבים ולימוד קונקרטי על הוצאה לפועל של פעולות טרור כנגד מטרות צבאיות, כגון דחפורים וג'יפים על גדר הגבול עם ישראל. לאחר האימונים, הצטרף הנאשם לחולייה של פעילים שעסקה בשמירה נגד כניסת כוחות צה"ל לרצועת עזה.

"כמו כן", מצוין בכתב האישום, "השתתף הנאשם בחפירת מנהרה של הג'יהאד, כ-2 ק"מ מישראל באזור רפיח, במהלכה השתמש במקדחה וחפר באמצעותה את העפר מתוך המנהרה, שנחפרה לכיוון ישראל. בהמשך, הנאשם אף העביר יחד עם פעילים נוספים, בטון אל המנהרה".  

האיומים מאיראן, עזה וחיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

על פי כתב האישום, בחודש שעבר בשעות הלילה, הגיע הנאשם לאזור גדר המערכת בגבול ישראל-עזה, כשברשותו סכין, שלושה כדורי קלצ'ניקוב, מכנס צבאי שחור, רעלת פנים וסמל של סראיא אלקודס (פלוגות אל-קודס), קפץ מעל הגדר והחל ללכת רגלית כ- 30 מטר מזרחה בתוך שטח ישראל. כוחות צה"ל שהוזנקו למקום עצרו את הנאשם.

כתב האישום מייחס לנאשם שני אישומים בגין ביצוע עבירות של חברות בארגון טרור, קשירת קשר לביצוע פשע (רצח), אימונים צבאיים אסורים, מתן אמצעים לביצוע פשע, הסתננות מזויינת, ועוד. הפרקליטות הגישה בקשה להאריך את מעצרו של הנאשם עד תום ההליכים המשפטיים נגדו.

אולי יעניין אותך גם