רחפן של אירו סנטינל נמכר למדינה מערב אפריקנית

רחפן G2 של החברה הישראלית יסופק למדינה האפריקנית במסגרת מכרז ששוויו כ-800 אלף דולרים. מדובר ברחפן קל משקל שמספק ראיית יום ולילה

נמכר למדינה אמריקנית. רחפן ה-G2

לישראל דיפנס נודע כי חברת "אירו סנטינל" (Aero-Sentinel), יצרנית רחפנים ישראלית, זכתה לאחרונה במכרז לאספקת הרחפן G2 מתוצרתה לגורם ביטחוני במדינה מערב אפריקנית, עבור משימות תצפית. שווי המכרז מוערך ב-800 אלף דולר.

ה-G2 הינו רחפן מתקדם המספק זרימת וידאו בזמן אמת עם מצלמות יום ולילה ובאמצעות תחנת שליטה קרקעית. מדובר ברחפן קל משקל (3.6 ק"ג), ובו מטע"ד עם מצלמת יום/לילה תרמית, משך שהייה של 80 דקות באוויר, ארבעה מנועים חשמליים שקטים ותקשורת מוצפנת לטווח של חמישה ק"מ. מדובר ברחפן VTOL הממריא ונוחת אנכית.

הרחפן של אירו-סנטינל

תחנת הקרקע מורכבת ממחשב משימה ידני מוקשח, הכולל יכולת קליטת שידורי וידיאו, טלמטריה (נתוני טיסה) ומפה וקביעת נ"צ של המטרה. רחפן זה נחשב זול ומחירו הממוצע 35 אלף דולר.

יוזכר כי כבר לפני שנתיים דווח בישראל דיפנס כי החברה חתמה על חוזה אספקה עם מדינה במזרח אירופה להפעלת רחפן מתוצרתה על ידי כוחות מיוחדים של המשטרה באותה מדינה, בעיקר לסיוע בלחימה נגד טרור. ב-2016 דווח על מספר עסקאות של רחפן זה, רובן במדינות מערב אפריקה, בשווי של כ-300 אלף דולרים שסופקו ברבעון האחרון של אותה שנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית