פעיל הג'יהאד האסלאמי נהרג ב"תאונת עבודה" ברצועת עזה

הזרוע הצבאית של הארגון הודיעה על מותו של פעיל שעסק "בפעולות הכנה", כהגדרתם. "הלוחם הפך לשאהיד בעת שירותו למען הג'יהאד", נכתב באל-מנאר

הגא"פ ביצע לאחרונה שיגורים לעבר יישובי עוטף עזה. צילום (ארכיון): AP

פעיל של הג'יהאד האסלאמי נהרג היום (א') "בתאונת עבודה" ברצועת עזה. משרד הבריאות בעזה הכריז על מותו של מועיין סולימאן אל-עטר, בן 42, כתוצאה ממה שהם מכנים "תאונה" בדיר אל-בלח שבמרכז רצועת עזה

פלוגות אל-קודס, הזרוע הצבאית של הג'יהאד האיסלאמי, הוציאה גם היא הודעה על מותו של אחד מפעיליה. הם כבר הגדירו את הנסיבות שהובילו למותו כ"פעולת הכנה" של הארגון, כהגדרתם. גם אל-מנאר, רשת החדשות המזוהה עם חיזבאללה, צייצה בטוויטר:  "הלוחם אל-עטר הפך לשאהיד בעזה בזמן שביצע את עבודת שירות הגי'האד שלו".

האיומים מאיראן, עזה ועד חיזבאללה: גיליון חדש למגזין ישראל דיפנס

בחודש שעבר האשים צה"ל את הג'יהאד האסלאמי באחריות לשיגורים שבוצעו לעבר יישובי הדרום בכמה מקרים בחודש אוגוסט. בפוסט בפייסבוק לאחר אירועים אלה, כתב דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי: "רצועת עזה נמצאת בעיצומו של תהליך במסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפורים באופן משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק. די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא ברצועה לפני ואחרי".

"ארגון הטרור גא"פ פועל כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. הגא"פ ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, בניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על גא"פ. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הגא"פ ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה", כתב סא"ל אדרעי.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית