נכשל ניסיון של הודו להנחית רכב חלל על הירח

סוכנות החלל ההודית נכשלה בניסיון להיות המדינה הרביעית שתנחית רכב חלל על הירח. ראש הממשלה מודי ניסה לנחם: "הודו גאה במדעניה" 

נכשל ניסיון של הודו להנחית רכב חלל על הירח

החללית צ'נדריאן-2 משוגרת לחלל. צילום: AP

סוכנות החלל של הודו (ISRO) נכשלה בניסיון להיות המדינה הראשונה בעולם שתנחית רכב חלל ליד הקוטב הדרומי של הירח. כך גם נגוז החלום ההודי להיות המדינה הרביעית בעולם המנחיתה רכב חלל על הירח.

ביום שישי הודיע מנהל סוכנות החלל ההודית כי "תהליך הנחיתה של רכב הנחיתה VIKRAM על הירח נעשה כמתוכנן ובצורה נורמלית עד שהרכב הגיע לגובה של 2.1 ק"מ מעל פני הירח. אז נותק הקשר בינו לבין תחנת המעקב על כדור הארץ וצוותי הסוכנות בודקים את הנתונים".

ראש ממשלת הודו מודי הגיע לתחנת המעקב כחצי שעה לפני מועד הנחיתה המתוכנן ועשה מאמצים לחזק את רוחם של המדענים ההודיים המאוכזבים: "השגנו הרבה הישגים. הודו גאה במדעניה. חיזקו ואימצו", אמר להם.

האתר SPACE.COM הסביר כי החללית צ'נדריאן-2 ששוגרה לחלל כללה את רכב הנחיתה על הירח VIKRAM. היא שוגרה ב-22 ביולי על טיל שיגור מסוג מרק-3, והחללית עשתה את דרכה אל הירח במשך כשבעה שבועות. היא הגיעה לקרבת הירח ב-20 באוגוסט וב-2 בספטמבר בוצעה הפרדה בין החללית לבין רכב הנחיתה, שהחל את מסלולו לעבר נחיתה על הירח, שלא צלחה.

התכנית ההודית הייתה שרכב החלל אמור היה להישאר על הירח במשך שבועיים כדי לבצע סדרה של ניסויים מדעיים. עתה נמסר שהחללית תמשיך לנוע סביב הירח בעוד כשנה ותבצע ניסויים וצילומים מרחוק. הודו מתכננת לבצע ניסוי נחיתה על הירח נוסף בשנת 2024.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות