נטישת בסיס אביבים: המסר הוא שצה"ל ברח

הטיול של כתבת RT בערבית בבסיס, יום לאחר ירי טילי הנ"ט, הדליקה נורת אזהרה. למרות שהדבר נעשה בשל הערכת מצב ביטחונית, התמונות מעבירות מסר קשה שירדוף אותנו. דעה

 

 כתבת RT בערבית בדיווח מהבסיס

אנחנו חייבים תודה לכתבת RT בערבית. היא הגיעה יום לאחר התקיפה של החיזבאללה לבסיס אביבים, נכנסה וטיילה בין חדריו ומתקניו חופשיה. אף אחד לא היה שם. זוהי נורת אזהרה למה שמצפה לנו. כל התחקירים שיבצעו מפקדי החטיבה, מפקד האוגדה, אלוף הפיקוד והרמטכ"ל לא יימחקו את המסר הקשה שהתמונות העבירו. צה"ל ברח.

אפשר לקרוא לזה "תרגיל מתוחכם", אפשר לקרוא לזה "בתחבולות תעשה לך מלחמה". מחלקת הלוחמה הפסיכולוגית תקבל ציון מעולה, תקבל כנראה גם את פרס הרמטכ"ל על תרגיל ההליקופטר והפצועים, אבל כל אלה לא יסתירו את האמת. צה"ל ברח.

לפי הצילומים בכתבה, חיילי הבסיס קיבלו פקודה לנטוש את הבסיס לאלתר. כולם, מאחרון החיילים ועד המפקד עלו על רכבים וברחו. הפקודה שקיבלו הייתה ברורה. "אתם עוזבים מיד, משאירים הכל, אין זמן".  ועוד אמרה הפקודה לא להשאיר שומר או תצפית על הבסיס.  אף חייל  לא יהיה בטווח של קילומטר מהבסיס. ההוראה לא כללה אזרחים, צה"ל עצמו ברח.

הסיפא של הפקודה הייתה כנראה "אין לחזור לבסיס, אלא לאחר אישור מפורש של אל"מ/תא"ל/אלוף". צפירת ההרגעה לא הגיעה. גם לאחר שתם האירוע ותושבי יישובי הצפון הונחו לחזור לשגרה, החיילים נשארו מאחור דבקים בפקודת הנטישה שקיבלו.

תודה לכתבת של RT בערבית, אלמלא הייתה נכנסה לבסיס, החיילים והמפקדים היו ממשיכים לשבת במאהלים בחורשות מסביב ממלאים את ההוראה שלא לשוב לבסיס עד הוראה חדשה.

לאחר דבריו של חסן נסראללה על קווים אדומים חדשים – מי שיישארו להגן על גבול הצפון הם כנראה תושבי המושבים והקיבוצים. להם אין לאן לברוח. צה"ל יפסיק לנסוע בכבישי הצפון. התושבים יפטרלו במקומו.

אפשר לעשות סדנאות על אסטרטגיות ניצחון, ולדבר על עליונות מודיעינית ואווירית, אי אפשר לכסות על שלומיאליות ופאניקה של הצבא כפי שהתגלו באירוע זה.

סיום האירוע והמסר שצריך להעביר אסור שיסתיימו בהערה אלא יוצר מכך. אחרת, כתם הבריחה ירדוף אותנו הרבה שנים.

 

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית