מאות מיליוני מספרי טלפון של משתמשי פייסבוק דלפו לרשת

bigstockphoto

מאות מיליוני מספרי טלפון המקושרים לחשבונות פייסבוק נמצאו ברשת. השרת החשוף הכיל יותר מ -419 מיליון רשומות ממספר מאגרי מידע של משתמשים בעולם. כולל 133 מיליון רשומות של משתמשי פייסבוק מבוססי ארה"ב, 18 מיליון רשומות של משתמשים בבריטניה ויותר מ 50 מיליון רשומות של משתמשים בווייטנאם. כך לפי פרסום של techcrunch. לפי הפרסום, השרת לא כלל הגנה באמצעות סיסמה וכל אחד יכול למצוא ולגשת למסד הנתונים.

כל רשומה הכילה את מזהה הפייסבוק הייחודי של המשתמש ואת מספר הטלפון המופיע בחשבון. זיהוי הפייסבוק של משתמש הוא בדרך כלל מספר ארוך, ייחודי וציבורי המשויך לחשבון שלו, וניתן להשתמש בו בקלות כדי להבחין בשם המשתמש של החשבון. אולם מספרי הטלפון היו בני שנה לפחות, מאז פייסבוק הגבילה את הגישה למספרי הטלפון של המשתמשים.

סניאם ג'יין, חוקר אבטחה וחבר בקרן GDI שמצא את המאגר יצר קשר עם TechCrunch לאחר שלא הצליח למצוא את הבעלים. לאחר סקירת הנתונים, גם TechCrunch לא מצאו. אך לאחר שיצרו קשר עם מארח האתר, בסיס הנתונים עבר למצב לא מקוון.

דובר פייסבוק, ג'יי ננקארו, אמר כי הנתונים מהתקופה לפני שפייסבוק ניתקה את הגישה למספרי הטלפון של המשתמשים. "מערך הנתונים הזה ישן ונראה כי המידע הושג לפני שביצענו שינויים בשנה שעברה להסיר את היכולת של אנשים למצוא משתמשים לפי מספרי הטלפון שלהם", אמר הדובר. "מערך הנתונים הוסר ולא ראינו שום הוכחות לכך שחשבונות פייסבוק נפגעו."

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית