הכירו את הערד: רובה סער חדש קל משקל

חברת IWI השיקה רובה חדש רב קני במשקל של 2.85 ק"ג בלבד, המותאם ליחידות מיוחדות וחילות רגלים ולמגוון תרחישים בשדה הקרב

 
הכירו את הערד: רובה סער חדש קל משקל

רובה הסער ערד החדש. צילום: באדיבות החברה

חברת IWI מקבוצת SK, המתמחה בפיתוח וייצור נשק קל (נק"ל) מתקדם ומספקת את מוצריה לרשויות לאכיפת חוק ולביטחון פנים, לצבאות ולרשויות ביטחון ממשלתיות ברחבי העולם, משיקה בימים אלה את ה"ערד"– נשק אישי מודולרי מתקדם המיועד לכוחות מיוחדים וללוחמים בשדה הקרב המודרני. רובה הסער החדש פותח ותוכנן כך שיתאים למגוון רחב של משימות, לתרחישים משתנים בשדה הקרב ולסוגי תחמושת שונים. מדובר בנשק רב קליבר, קל משקל, יעיל ומודולרי במיוחד בקוטר 5.56X45 מ"מ, המבוסס על פלטפורמת רובה AR15.

לדברי רונן חמודות, סמנכ"ל שיווק ומכירות בקבוצת SK, "חברת IWI שואפת תמיד להתאים את מוצריה באופן רציף לצרכים העולים בקרב צבאות וכוחות הגנה בעולם. הזירות המורכבות של ימינו יצרו ביקוש לרובי סער המותאמים לסוגים שונים של תחמושת ולמשימות מסוגים שונים. מסיבה זו, בשנתיים האחרונות השקענו משאבים רבים בהרחבת מגוון המוצרים שלנו כך שכל לקוח יוכל למצוא את הנשק שעונה בדיוק על דרישותיו".

רונן הוסיף כי "בנוסף לערד, פיתחנו לאחרונה את הכרמל, רובה סער רב-תכליתי, מודולרי, בקליבר 5.56X45 מ"מ, ללוחמה מודרנית, אידיאלי לתמרונים בין אזורי לחימה שונים ולזמן לחימה ממושך, אשר סופק כבר ללקוחות רבים ברחבי העולם. הערד תוכנן לתת מענה לצרכיהם של כוחות מיוחדים כמו גם של חילות רגלים שונים. הוא כולל מספר פיצ'רים מתקדמים המאפשרים גמישות תפעולית, לדוגמה: הנשק הינו דו-צדדי, ניתן לתפעול משתמשים ימניים ושמאליים כאחד, בעל מערכת הדקים מתקדמת, מאפשר נוחות וירי מדויק, בעל מסילה מונוליטית ועוד".

הערד שוקל 2.85 ק"ג בלבד, מבין רובי הסער הקלים ביותר המוצעים היום בשוק, ומוצע במגוון אורכי קנה: 292 מ"מ, 368 מ"מ ובקרוב יוצע גם ב-419 מ"מ וב-508 מ"מ. כמו כן, בקרוב מאוד יוצע גם במגוון קליברים נוספים.

אולי יעניין אותך גם

An F-15C Eagle assigned to the 493rd Fighter Squadron takes off in support of exercise Point Blank 20-1 at Royal Air Force Lakenheath, England, Jan. 30, 2020. Point Blank is a bilateral exercise that enhances professional relationships and improves overall coordination with allies and partner militaries. (U.S. Air Force photo by Airman 1st Class Mikayla Whiteley)

 

בית הנבחרים של ארה"ב אישר תקציב ההגנה לשנה הקרובה

אישור התקציב מאפשר לפנטגון להתחיל ברכש עשרות מערכות נשק חדשות