החשש בצה"ל: חיזבאללה עלול לפעול שוב

לאחר פיגוע הנ"ט של נסראללה נגד כוחות צה"ל בגבול, צה"ל שומר על הכוננות במערכי האוויר ובאגף המודיעין, מחשש לתגובה נוספת של חיזבאללה

החשש בצה"ל: חיזבאללה עלול לפעול שוב

כוחות יוניפי"ל בגבול ישראל לבנון. צילום: AP

למרות הורדת הכוננות בגבול לבנון לאחר פיגוע הנ"ט של חיזבאללה על הגדר, בצה"ל משמרים כוננות במערכי חיל האוויר ואגף המודיעין, בין היתר בשל חשש להמשך תגובה של חיזבאללה, ייתכן במאפיינים שונים מהאופן שבו פעל עד כה במתיחות הנוכחית.

אתמול דיווחנו כי בסיס אביבים לא נפגע במהלך ירי טילי הנ"ט על ידי חיזבאללה, כך עולה מתחקיר צה"ל על הפיגוע שביצע ארגון הטרור נגד כוחות הצבא בגבול לבנון. על פי התחקיר, בין שניים לשלושה טילי קורנט של חיזבאללה נורו על ג׳יפ הזאב הצה"לי, ואילו על מפקדת הגדוד של צה"ל באביבים לא בוצע ירי. 

גורם ביטחוני בכיר התייחס השבוע לנסיבות שהובילו להפסקת הירי של צה"ל באירוע: "קיבלנו פניות מלבנון, מכמה מדינות (ארה"ב, צרפת ומצרים). נסראללה פנה דרך חרירי ואמר חלאס. הוא רק רצה לצאת מזה בכבוד. זה לא מפריע לי. גם חרירי הבין שהוא מאוים אם נסראללה ימשיך. ישראל משיגה יעדיה בכל הגזרות. זה הלך לפי התכנון. אם נסראללה יבחר להמשיך הוא יודע מה מצפה לו. אנחנו פועלים גם בהווה נגד פרויקט הדיוק".

כזכור, ביום ראשון האחרון ירו בחיזבאללה טילים נגד טנקים על כוחות צה"ל במרחב. בתגובה תקף צה"ל כמה יעדים בדרום לבנון באמצעות ירי תותחים. במהלך האירוע ביצעו בצה"ל תרגיל, במסגרתו פינו פצועים מדומים לבית החולים רמב"ם. לאחר כמה שעות של מתיחות, פסקו התקיפות של צה"ל. דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר לאחר האירוע כי כוונת חיזבאללה הייתה להרוג חיילים והוא לא הצליח להשיג את מטרתו.