צה"ל חשף מפעל פרויקט טילים מדויקים בלבנון

לאחר שבשבוע שעבר נחשפו פרטים אודות הפרויקט של איראן וחיזבאללה, חושף צה"ל מפעל נוסף להסבת רקטות למדויקות. בצה"ל סבורים: "לאתר חשיבות גדולה לחיזבאללה, לכן הוא פועל לפינוי ציוד יקר ערך מחשש שיופצץ"

צילום הלוויין שחושף את המפעל. באדיבות דובר צה"ל 

צה"ל ממשיך במגמה של חשיפת פרויקט הטילים המדויקים של איראן וחיזבאללה. לאחר שבשבוע שעבר חשף הצבא פרטים אודות הפרויקט והעומדים מאחוריו, היום (ג') מפרסם דובר צה"ל חלק נוסף במיזם. על פי צה"ל, חיזבאללה הקים אתר המיועד לייצור והסבת טילים מדויקים בבקאע הלבנוני, בסמוך לעיירה נבי-שית.

"המתקן הוקם בשנים האחרונות כאתר לייצור אמצעי לחימה בהובלת איראן וחיזבאללה. לאחרונה מזוהה במתקן פעילות נוספת שנועדה להשמישו כאתר ייצור והסבה של טילים מדויקים. במסגרת פעילות זו מוקם פס ייצור לאמל״ח מדויק ומועבר ציוד ייעודי רגיש למתחם", מסבירים בצה"ל.

באתר מספר מתחמים המיועדים לייצור מנועים וראשי קרב של טילים בעלי יכולת פגיעה בדיוק של כעשרה מטרים. לצורך ייצור הטילים, איראן מספקת מכונות ייחודיות, הדרכות לפעילי הייצור ומלווה באופן שוטף את העבודה באתר.

על פי צילומי הלווין שסיפק צה"ל, ניתן לראות כי האתר מחולק למתחמים: מתחם ייצור המנועים, מתחם בקרת איכות, מתחם ייצור חומרי נפץ לראשי קרב ומתחם לוגיסטי.

בצה"ל מדגישים כי לאתר חשיבות עליונה למיזם הדיוק, "ובשל כך בימים האחרונים עוסקים פעילי הארגון בפינוי ציוד ייחודי ויקר מהמתחם, מתוך חשש מתקיפה במקום והעבירו אותם לנכסים אזרחיים בלבנון בהם גם נכסים בביירות".

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית