ג'נרל רובוטיקס מציגה: עמדת נשק נגד רחפנים ו"כלב" למלחמה בטרור

מערכות אלו, שיוצגו בתערוכת DSEI בלונדון, מגיעות עם טכנולוגיית Point & Shoot חדשה, מהירה ומדויקת יותר, והן כבר מבצעיות

 
ג'נרל רובוטיקס מציגה: עמדת נשק נגד רחפנים ו"כלב" למלחמה בטרור

ה- Pitbull-3

ג'נרל רובוטיקס, חברה ישראלית המתמחה בפיתוח, ייצור ושיווק מערכות רובוטיות מתקדמות ליישומי ביטחון וביטחון פנים, תחשוף לראשונה בתערוכת DSEI, שתתקיים בלונדון בשבוע הבא, את הדור הבא של עמדת הנשק הנשלטת-מרחוק נגד רחפנים.

ה- Pitbull-3 היא מערכת נשק הנשלטת מרחוק (RCWS) קלת-משקל מבוססת טכנולוגיית Point & Shoot, מדויקת ביותר ואמינה במיוחד ומספקת פתרון אידיאלי לגילוי ומעקב אחר כל סוגי המל"טים במהלך הטיסה, ומאפשרת נטרולם והפלתם.

במשקל 70 ק"ג בלבד, ה-Pitbull-3, מספקת פתרון שלם במערכת קומפקטית וניידת אחת שניתן להתקינה בקלות בכל פלטפורמה מאוישת או בלתי מאוישת, אווירית או ימית, כולל רכבים קלים במיוחד דוגמת טרקטורונים וכן על תחנות קבועות.

 "בעוד שקיים הצורך ליכולות הרג קשה (Hard-kill) בכדי לעצור רחפנים מתקדמים ונחילי רחפנים, עדיין ישנו דגש חזק על יכולות הרג רכות (Soft-kill). ל-Pitbull-3 יש את שניהם", אומר שחר גל, מנכ"ל ג'נרל רובוטיקס.

הפתרון השלם של המערכת כנגד רחפנים מאפשר לנקוט בשלושה מסלולי פעולה מרכזיים: איתור מל"טים על ידי סוגים שונים של מכ"ם המשולבים במערכת, עם טווח זיהוי מזל"ט של עד 5 ק"מ; הריגה רכה באמצעות משבש אלקטרוני משולב שיכול לגרום להפרעה בו-זמנית בכל תדרי התקשורת של הרחפנים - שליטה, וידאו ו-GPS ובכך לאלץ את הרחפן לעצור, לנחות או לחזור לבסיס; והרג קטלני לפיו אלגוריתם חיזוי מתקדם מאפשר להפיל רחפנים נעים מגובה 500 מטר, ולהרחיק רחפנים משוטטים מגובה 800 מטר.

בנוסף, החברה תציג בתערוכת DSEI גם את הרובוט החדש, DOGO Mark II נגד טרור, עם היכולות האחרונות שלו, הכוללות ממשק Point & Shoot מהיר יותר, המאפשר הקצאה מדויקת של אמצעים קטלניים או לא קטלניים פשוט על ידי לחיצה על המסך; תוספת של ספריי פלפל לא קטלני ומודולים של תאורה מסנוורת לא קטלנית; וכן מאריכים קדמיים, להתגברות על מכשולים שונים.

במשקל 11 ק"ג בלבד, ה-DOGO נמצא בשימוש על ידי כוחות מיוחדים, צוותי SWAT וחי"ר ברחבי העולם. ניתן לחבר אליו במהירות אקדחים סטנדרטיים להפעלה קלה באמצעות טכנולוגיית Point & Shoot. ניתן לשלב את ה-DOGO גם עם מודולים לא קטלניים. הרובוט כולל שמונה מצלמות וידיאו המספקות 360 מעלות וידאו וצפיות בשידור חי ויכולות לתקשר במצבים של בני ערובה. ה-DOGO נשלח לסיטואציות בעלות פוטנציאל קטלני בכדי לספק מודעות מצבית ויכולות מעורבות מרחוק וכדי להגביר את שרידותם של הכוחות הלוחמים.

 

אולי יעניין אותך גם