סיקורסקי סיכלה השתתפות התעשייה האווירית במכרז מסוקי בלאק הוק

פרסום של שירות הביקורת של הקונגרס האמריקני חושף כי החברה סירבה למכור לזו הישראלית להבים, בממסגרת מכרז תחזוקה למסוקי בלאק הוק

מסוק בלאק הוק. צילום: מתוך ויקיפדיה

פרסום באתר שירות הביקורת של הקונגרס, GAO, חושף כי חברת סיקורסקי סיכלה השתתפות של תעשייה אווירית במכרז תחזוקה למסוקי בלאק הוק. זאת, באמצעות סירוב למכור לה להבים של המסוק (סיקורסקי היא ספק יחיד שלהם בעולם). מדובר ב-RFP מספר W58RGZ-19-R-0198 שתכולתו בין מאות לאלפי להבים כאלה לצבא ארה"ב ולקוחות זרים.

"במהלך תקופת השידול, התעשייה האווירית הודיעה לסוכנות כי סיקורסקי אינה מוכנה למכור לה את החלקים הדרושים, וביקשה שהסוכנות תספק את החלקים בתור Government furnished material או GFM (המשמעות היא ספק ממשלתי אחר מסיקורסקי)", נכתב בפרסום. "התעשייה האווירית טוענת עוד כי הסוכנות ביצעה רכש ספק יחיד בפועל מכיוון שהסוכנות מודעת לכך שרק סיקורסקי יכולה לספק את החלקים ולכן לבצע את החוזה".

הסוכנות שהוציאה את המכרז טענה שאם היא תספק אפשרות לרכוש להבים ב-GFM, אלו יצטרכו לעבור בדיקה של סיקורסקי (היצרן המקורי של הלהבים) ואז הסוכנות שפרסמה את המכרז תהיה אחראית על עיכובים באספקת הלהבים. עוד טענו ב-GAO כי מכיוון שהתעשייה האווירית אינה עומדת בתנאי ה-RFP הדורשים אספקת להבים של המסוק, היא לא במעמד משפטי של מתעניינת שמזכה אותה בתלונה על ספק יחיד נגד הסוכנות. לסיכום, GAO דחה את טענת תעשייה אווירית בהקשר המכרז.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית