תקיפת הסייבר האמריקאית נגד איראן: אות אזהרה לטהרן

התמונה סביב תקיפת הסייבר שביצעה ארה"ב נגד איראן מתבהרת. הפעילות, כך דווח, כוונה למערכת מודיעינית מסווגת באמצעותה תכננה טהרן פגיעה באוניות וספינות סוחר

תקיפת הסייבר האמריקאית נגד איראן: אות אזהרה לטהרן

אילוסטרציה: Bigstock

בימים האחרונים הצטברו דיווחים בתקשורת האמריקאית, שמקורם בעיתון הניו יורק טיימס אודות מרחב פעולה התקפי חדש אמריקאי נגד איראן, על רקע המתיחות במפרץ הפרסי והמערכה המתנהלת באזור נגד מכליות ואוניות סוחר. על פי הדיווחים, בהם צוטטו גורמים רשמיים ובכירים, החלה ארצות הברית לפעול נגד חיל הים של משמרות המהפכה גם במרחב הסייבר.

הפעילות האמריקאית כללה תקיפות סייבר, שהתבצעו ביוני 2019, באמצעותן נמחקו מסדי נתונים קריטיים איראניים אודות כלי שיט ונמנעה גישה מהכוחות האיראניים לרשתות רגישות ומסווגות. ההערכה העולה מהדיווח היא, כי מדובר בתקיפה אשר השביתה רשת מודיעינית מסווגת, ובה פעלה מערכת מידע מודיעינית, שאפשרה איסוף פרטי מידע ובניית תמונת מודיעין על אוניות סוחר ומכליות, ובאמצעותה תוכננו פעולותיה המבצעיות של איראן במפרץ הפרסי.

על פי הדיווח האמריקאי, חיל הים של משמרות המהפכה טרם התאושש מתקיפת הסייבר, אשר מונעת ממנו להוציא לפועל תקיפות בלב ים נגד כלי שיט.

הגורמים הרשמיים האמריקאים הבהירו כי תקיפות אלו הינן אות אזהרה, המצביעות על יכולותיו של פיקוד הסייבר של ארצות הברית לפעול נגד איראן ואף לשתק את מערכותיה, יכולותיה הצבאיות ותשתיותיה האזרחיות, במידה ואיראן תמשיך לפעול בים, במצרי הורמוז ובמפרץ הפרסי נגד אוניות סוחר ומכליות.

פיקוד הסייבר האמריקאי, המופעל על ידי ראש המטות המשולבים והצי העשירי (צי הסייבר של חיל הים), קיבלו בתקופת כהונתו של הנשיא טראמפ משנה תוקף. בין היתר, קיבלו תעדוף בתקציבים, גידול תקציבי ובמשאבי אנוש ואף הוראה נשיאותית, המאפשרת להם לפעול בחופשיות רבה יותר ובאופן תוקפני יותר, נגד יריבותיה של ארצות הברית.

 

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל