הערכה: צפון קוריאה מפתחת צוללת תקיפה חדשה

תמונות לוויין ותמונות שפורסמו לאחרונה של השליט קים ג'ונג און, מצביעות על אפשרות כי צפון קוריאה מתכוננת לניסוי טילים מצוללת

קים ג'ונג און בצילום שפורסם לאחרונה. מתוך התקשורת הצפון קוריאנית 

פרסום של csis מעריך כי צפון קוריאה הקימה מערך ייצור של צוללות תוקפות נושאות טילים. תמונות לוויין של מספנות Sinpo South Shipyard, לצד פרסומים בתקשורת הצפון קוריאנית של קים ליד צוללת חדשה, מחזקים הערכה זו. תמונות הלוויין אינן כוללות זיהוי צוללת, אך חושפות פעילות חריגה יחסית במספנות, אותה ניתן לקשור לניסוי טילים קרוב.

על פי הערכת החוקרים במכון, לפי הממצאים קים מתכנן שיגור טיל מצוללת בקרוב. ייתכן וזאת על מנת להמחיש יכולת מכה שנייה. כמו גם, פלוני לא צריך להתפלא אם בעתיד צוללות כאלו יצוצו באיראן או מדינות סוררות אחרות. (בהנחה והצוללת החדשה של קים תעבוד כראוי).

"הופעתן של ספינות תמיכה ומנוף בתמונות מציעות הכנות אפשריות, המבוססות על תרגילי עבר, לגרור את עמדת הטילים אל הים לטיסת מבחן של טיל SLBM, אך אין הוכחות חותכות כרגע המצביעות על מועד אפשרי", כותבים בפרסום.

לפי החוקרים במכון, גם אם צפון קוריאה תבצע בדיקת SLBM מוקדמת מהצוללת החדשה, הצוללת החדשה לא תהיה מבצעית במשך זמן מה. "בלי קשר, פיתוח וייצור SSB אמיתית תייצג הסלמה משמעותית של איום הטילים הבליסטיים הצפון קוריאניים ותסבך את תכנון ההגנה באזור", טוענים בפרסום.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית