קונטרופ תציג מטע"דים חדשים לכלי טיס בלתי מאוישים

החברה תציג בתתערוכת DSEI בלונדון שני מטע"דים בעלי יכולות תצפית וגילוי מתקדמות

שני המטע"דים שתציג קונטרופ בלונדון. צילום: באדיבות החברה

חברת קונטרופ, המתמחה במוצרי אלקטרו-אופטיקה ואינפרה-אדום, תציג בתערוכת DSEI בלונדון בספטמבר שני מוצרים חדשים במשפחת STAMP - מטע"דים לכלי טיס בלתי מאוישים.

STAMP-VMD הוא מטע"ד מיניאטורי קל משקל (1.3 ק"ג) מיוצב ג'יירו, מתאים לכטמ"מים קבוצה 1, מנוע חשמלי או היברידי ומיועד לאספקת יכולות וידאו לגילוי מטרות בתנועה על פני שטח של קילומטר רבוע. הציוד האופטי במטע"ד יכול לתת תמונה של שטח יותר גדול ובגובה רב יותר מתקרת עננים שבין 1,500 ל-3,000 רגל.

למטע"ד יש יחידת עיבוד נתונים לפני שידורם למשתמש הסופי. הנתונים הנראים על הזסך כוללים מפה של אזור המטרה, תצפית רציפה על האזור ויכולת לשדר קואורדינטות מדויקות לפיקוח וגם לכטמ"מ אחר. רענן שלח, סמכ"ל קונטרופ לשיווק, אומר כי החברה מציעה יכולות מתקדמות ביותר, כאלו שיעמדו בדרישות של שדה הקרב המודרני.

המוצר השני שיוצג בתערוכה בלונדון הוא T-STAMP XD, מטע"ד תצפית המיועד להכוונת חימוש למטרות באמצעות טכנולוגיית לייזר מתקדמת, דבר המבטיח פגיעה ישירה ומדויקת במטרות. המטע"ד מיועד לשימוש בכטמ"מים קבוצה 2 ומיוחד למטרות נעות. מאות מטע"דים מסוג זה כבר נמכרו ללקוחות.

משפחת STAMP של קונטרופ כוללת מגוון של מטע"דים קלי משקל, מיניאטוריים, מיוצבי ג'יירו, המיועדים בעיקר למשימות תצפית של 'מעבר לגבעה', יום ולילה, והם קלי משקל, מוקשחים ומותקנים בכלי טיס קטנים. אלה הפתרונות האופטימליים לפלטפורמות מואישות ובלתי מאוישות קטנות. אלפי מטע"דים מסוג זה של קונטרופ פועלים ברחבי תבל.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית