בסלפי לפני טיסה: צה"ל חשף את חוליית כוח קודס

מידע מודיעיני עד רמת החוליה: בצעד חריג, חשף צה"ל שני פעילים לבנונים שלקחו חלק במיליציות שיעיות שניסו להוציא פיגוע רחפנים נגד ישראל בחמישי. השניים, שנהרגו במסגרת ניסיון הפיגוע, ערכו באיראן אימונים יעודיים 

סלפי לפני הטיסה. שני הפעילים שנהרגו במסגרת ניסיון הפיגוע. צילום: באדיבות דובר צה" ל

בצעד חריג, פרסם הבוקר (ב') צה"ל פרטים ותמונות של שני חברי חוליית כוח קודס, שנהרגו במהלך ניסיון הפיגוע ביום חמישי נגד ישראל. על פי צה"ל, מדובר בשני לבנונים, פעילי המליציות השיעיות, שפעלו בשירות כוח קודס האיראני במסגרת ניסיון הפיגוע משטח סוריה.

צה"ל פרסם תמונות של השניים, ככל הנראה מהרשתות החברתיות: "הרוג 1- חסן יוסף זביב מנבטייה, יליד 1996; הרוג 2 - יאסר אחמד צ'אהר מהכפר בליידה, יליד 1997. ההרוגים שהו באיראן מספר רב של פעמים בשנים האחרונות. במסגרת השהייה באיראן עברו אימונים ייעודיים בכוח קודס להפעלת כלי טייס בלתי מאוישים ורחפני נפץ", נכתב בהודעת דובר צה"ל.

בתמונות שהפיץ צה"ל, ניתן לראות את אחת מטיסותיהם לאיראן, בחברת 'Mahan Air' האיראנית, לצרכי הכשרה. הפעילים פעלו בשבועות האחרונים במסגרת המליציות השיעיות, תחת פיקוד כוח קודס, למימוש פיגוע רחפנים נגד יעדים בישראל.

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, חשף אתמול פרטים נוספים על האירוע: "אנחנו עוקבים תקופה וביתר שאת בימים האחרונים אחר הפיגוע. הטסת מספר רחפנים לעבר מטרות ישראליות בצפון. או רחפן מתאבד או רחפן מטיל חומר נפץ של כמה ק"ג. פעלו בסיוע מיליציות שיעיות בסוריה".

"מדובר ברחפנים איראניים", אמר תא"ל מנליס, "שנחתו בשדה התעופה דמשק בינ"ל יחד עם האיראנים. התאספו במתחם של ווילה עם בריכה בבעלות כוח קודס בעקרבה. במחסן הוחזקו הרחפנים והמטענים. החוליה התמקמה תקופה בעקרבה ומכינה הפיגוע. המתווה: שיגור במקביל של הרחפנים. בחמישי בערב זיהינו ארבעה פעילים בצפון רמת הגולן מנסים לממש את הפיגוע. שיבשנו את הפיגוע בחמישי. יש כאן מודיעין שהביא נ. צ. מדויק של המחסן".

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית