תיעוד: כוח קודס בניסיון פיגוע באמצעות רחפן

אמצעי התצפית של גדוד עיט בגולן זיהו ביום חמישי ניסיון של חוליה מכוח של משמרות המהפכה האיראניים לשגר רחפן. הניסיון שובש על ידי כוחות צה"ל. בסרטון נראים חברי החוליה אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור. תיעוד מאמצעי התצפית של הגדוד 

תיעוד: כוח קודס בניסיון פיגוע באמצעות רחפן

החוליה של כוח קודס והרחפן. באדיבות דובר צה"ל 

צה"ל חשף היום (א') פרטים נוספים אודות התקיפה שביצעו מטוסי חיל האוויר בשטח סוריה נגד מטרות איראניות. כמו כן, פירסם צה"ל סרטון ובו תיעוד מיום חמישי האחרון. בווידאו נראה ניסיון פיגוע אשר תוכנן על ידי חוליה של כוח קודס האיראני, כפי שנקלט בתצפיות האיסוף של גדוד עיט בגולן. בסרטון נראים חברי החוליה אוחזים ברחפן ומתקדמים מנקודת השיגור המתוכננת שלו הנמצאת באזור הכפר ערנה.

תיעוד: כוח קודס מנסה לבצע פיגוע באמצעות רחפן: 

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, אמר מוקדם יותר: "אנחנו עוקבים תקופה וביתר שאת בימים האחרונים אחר הפיגוע. הטסת מספר רחפנים לעבר מטרות ישראליות בצפון. או רחפן מתאבד או רחפן מטיל חומר נפץ של כמה ק"ג. פעלו בסיוע מיליציות שיעיות בסוריה".

"מדובר ברחפנים איראניים", אומר תא"ל מנליס, "שנחתו בשדה התעופה דמשק בינ"ל יחד עם האיראנים. התאספו במתחם של ווילה עם בריכה בבעלות כוח קודס בעקרבה. במחסן הוחזקו הרחפנים והמטענים. החוליה התמקמה תקופה בעקרבה ומכינה הפיגוע. המתווה: שיגור במקביל של הרחפנים. בחמישי בערב זיהינו ארבעה פעילים בצפון רמת הגולן מנסים לממש את הפיגוע. שיבשנו את הפיגוע בחמישי. יש כאן מודיעין שהביא נ. צ. מדויק של המחסן".

אינפוגרפיקה: דובר צה"ל 

מנליס הדגיש כי סולימאני עצמו הוא זה שאישר את ביצעו הפיגוע מאדמת סוריה. אנחנו יודעים מה היו היעדים של הפיגוע שתכננו האיראנים בצפון. אין הנחיות מיוחדות לעורף. ברצוננו לאפשר לאזרחים להמשיך בשגרה", אמר דובר צה"ל.

הוא התייחס לשאלה מדוע נלקחה אחריות לתקיפה: "במערכה שבין המלחמות, המב"מ, זה מתווה אחר. כאן סיכלנו פיגוע. האיראנים תכננו להרוג אזרחים וחיילים ישראלים בשטח ישראל. זה לא מתחת לסף הרעש. המדיניות על סיכולי פיגוע היא עשייה גלויה. האיראנים ביצעו בניין כוח ייחודי לפיגוע".

 

אולי יעניין אותך גם

טל חן, שותף במחלקת בנקאות השקעות ומימון תאגידי בDeloitte- ישראל (טל היה בין מובילי הדוח) | קרדיט צילום: אלמוג סוגבקר

Deloitte ישראל: קיטון בהוצאות על מוצרי סייבר יגדיל מיזוגים בענף

גיוסי השקעות בשוויי Down-Round, עשויים לשמש כקטליזטור לרכישות חברות סייבר על ידי חברות בינ"ל