צפון קוריאה מפגינה יכולות ניטרול של מערכת ה-THAAD

קים ג'ונג און מאותת לאמריקאים ובעלי בריתם, בסדרת ניסויי טילים שערכה מדינתו, כי יש לו מענה למערכות היירוט נגד טילים

צפון קוריאה מפגינה יכולות ניטרול של מערכת ה-THAAD

קים ג'ונג און מאותת לאמריקאים. מתוך כלי התקשורת בצפון קוריאה

סדרת ניסויי הטילים בשבועות האחרונים שערכה קוריאה הצפונית נועדו לאותת לאמריקאים, לדרום קוריאנים וליפנים שלפיונגיאנג יש מענה למערכות יירוט נגד טילים מסוג THAAD. מדובר במערכת שמותקנת ביפן ודרום קוריאה ואמורה, לפחות בתיאוריה, לנטרל את איום הטילים של קים.

טל ענבר, העוקב מזה שנים אחר תוכניות הטילים של צפ"ק אמר כי "קצב הפיתוח של מערכות בליסטיות - רקטות מדויקות וטילים - בצפ"ק מרשים ביותר, וכך גם שיעור ההצלחה של מערכות אלה. בהתחשב בשיתוף הפעולה של צפ"ק עם מדינות אחרות (איראן, סוריה) יש לקחת בחשבון אפשרות עתידית של פרוליפרציה במערכות מתקדמות מסוג זה, העלולות להוות איום באזורים נוספים."

בסדרת הניסויים המדוברת נבחנו טילים קצרי טווח שמסוגלים להגיע לכמה מאות ק"מ (הניסוי האחרון לטווח של כ380 ק"מ), כאשר נשיא ארה"ב, דונלנד טראמפ, אמר שמצידו אין בעיה עם טילים קצרי טווח. טראמפ מבחינתו לא רואה בכך איום ישיר על ארה"ב כמו טיל ביניבשתי, זאת למרות שבדרום קוריאה ויפן מוצבים חיילים אמריקאים.

העובדה שטראמפ לא מגנה את קים ישירות על הניסויים, מאותתת לקים שהוא יכול להמשיך לנסות טילים. המתירנות האמריקאית בהקשר זה כלפי מדינה תחת סנקציות לא איחרה להגיע לאיראן שהודיעה מטעמה כי ביצעה בימים האחרונים ניסוי בטיל חדש (טרם סופקו הוכחות).

עבור יפן ודרום קוריאה, ניסויי הטילים של פיונגיאנג מהווים איום וודאי על יכולת מדינות אלו להגן מפני טילים באם יתפתח עימות מזוין באזור. במידה וקים יצליח לשתק את מערכות הTHAAD ואחרות נגד טילים, הוא יוכל להשתמש בטילים אלו גם לצורך שיתוק אתרים אסטרטגיים בשתי מדינות אלו.

האמריקאים בתגובה ממשיכים עם תרגילי המלחמה המשותפים עם סיאול ומזרימים לזירה מטוסי F-35. מטוסים אלו צפויים לספק לוושינגטון, טוקיו וסיאול מענה מול הטילים הניידים של קים. אלו מטוסים חמקניים שיכולים לפעול, לפחות תיאורטית, באופן חופשי מעל המרחב האווירי של צפון קוריאה ולגלות משגרי טילים ניידים.

אולי יעניין אותך גם