הרובוט הרוסי פאודור בדרך לתחנת החלל

בחללית הרוסית סויוז נמצא לראשונה הרובוט ההומונואיד, שאמור להפעיל את הציוד והמכשירים בתחנת החלל

הרובוט הרוסי פאודור בדרך לתחנת החלל

הרובוט הרוסי. צילום: AP

בסוף השבוע נכשל ניסיון לעגן את החללית הרוסית סויוז MS-14 לתחנת החלל הבינלאומית (ISS). בחללית נמצא לראשונה רובוט הומונואיד (בעל צורת אדם), FEDOR שמו, שאמור להפעיל את הציוד והמכשירים בתחנת החלל המאוישת.

מנהל הטיסה, הקוסמונאוט ולדימיר סולובייב, אמר כי הכל התנהל כמתוכנן עד שהחללית הייתה במרחק של 200 מטרים מתחנת החלל ואז התגלו תנודות חריגות סמוך לנקודת העגינה. "אז הבנו שלא נוכל הפעם לבצע את העגינה אל תחנת החלל", אמר סולובייב.

אתר SPACEFLIGHT דיווח שהחללית הרוסית סבלה מתנודות לא ברורות ימינה ושמאלה לפני ניסיון העגינה. בקרי הטיסה בתחנת המעקב בקורולייב סבורים שייתכן שמקור התקלה בתדר שידור פגום שמנע עגינה תקינה, המבוצעת בהליך טיסה אוטומטית.

לפני שיגור החללית נשמע קולו של הרובוט FEDOR כשהוא אומר בקולו: "הבה נצא לדרך, הבא נצא לדרך". גובהו של הרובוט 1.8 מטרים והוא מיועד לבחון יכולות של רובוט להפעיל את מכשירי תחנת החלל. בתקשורת הבריטית ציטטו את מנהל סוכנות החלל הרוסית אלכסנדר בלושנקו, שאמר שהרובוט יודע לחבר ולפרק כבלים וחווטים ויודע להפעיל כלי עבודה כמו מברג או מכשיר כיבוי נאש. לרובוט החללי יש חשבון טוויטר שבו הספיק לבשר אחרי המראת החללית כי "השלב הראשון של הטיסה בוצע לפי התכנית".

 

אולי יעניין אותך גם