בת 17 נרצחה בפיגוע בבנימין, אביה ואחיה נפצעו

רינה שנרב מלוד יצאה לטייל עם אביה ואחיה במעיין שבבנימין, שם התפוצץ עליהם מטען מאולתר שייתכן והופעל מרחוק. צה"ל תגבר כוחות ביו"ש ומבצע סריקות נרחבות באזור כדי למצוא את המבצעים

בת 17 נרצחה בפיגוע בבנימין, אביה ואחיה נפצעו

הנרצחת רינה שנרב על רקע האזור בו אירע הפיגוע הקשה. צילום: באדיבות המשפחה ודוברות היישוב דולב

פיגוע קשה אירע היום (ו') סמוך ליישוב דולב שבגזרת בנימין. רינה שנרב, נערה בת 17 מלוד, נרצחה ואביה ואחיה נפצעו קשה בפיצוץ מטען, במהלך טיול במעיין עין בובין שבאזור היישוב דולב. צה"ל עורך סריקות באזור, גם באמצעות מסוקים, על מנת לאתר את המבצעים. מצה"ל נמסר כי המטען היה מאולתר. ייתכן והמטען הופעל מרחוק. 

דובר צה"ל, תא"ל רונן מנליס, התייחס לפיגוע הקשה: "או שהיה שם מטען שהוטמן מראש או שהושלך מטען. בני המשפחה נפגעו מהמטען. כוחות צה"ל במקום מחטיבת אפרים וכוחות שהוקפצו. צה"ל תגבר כוחות ביו"ש". תא"ל מנליס התייחס להסלמה בכמות מקרי הטרור ביו"ש ואמר: "הייתה התעוררות מפגעים בודדים באיוש בתקופה האחרונה. היו הערכות מצב אצל הרמטכ"ל מחשש לעלייה בפיגועים. גם בדרום וגם בפיקוד מרכז".

ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו, שקיים לאחר הפיגוע התייעצות עם ראשי מערכת הביטחון, אמר: "נמשיך לחזק את ההתיישבות. נעמיק שורש ונכה באויבינו. זרועות הביטחון בעיצומו של מרדף אחר המחבלים בני העוולה. אנחנו נשיג אותם. ידה הארוכה של ישראל מגיעה לכל מבקשי נפשנו ותבוא איתם חשבון".

כוחות צה"ל בסריקות אחר המבצעים. צילום: דובר צה"ל 

פרמדיק מד"א, שלמה פרל, סיפר על המראות בזירה: "כשהגענו למקום המראה היה קשה. ראינו שלושה פצועים שוכבים, גבר כבן 46 היה בהכרה מלאה וסבל מפגיעות בפלג גופו העליון. לצידו שכבו צעיר כבן 20 עם חבלות בגפיים ובפלג גופו העליון ונערה כבת 17 עם פגיעה רב מערכתית. ביצענו בדיקות רפואיות והענקנו להם טיפולים רפואיים מצילי חיים שכללו עצירת דימומים ומתן תרופות והעלנו את הגבר והצעיר במהירות לניידות טיפול נמרץ ופינינו אותם לחבירה עם מסוק צבאי שנחת בסמוך ויפנה אותם לבית החולים. הנערה מטופלת במקום ע"י פרמדיקים שלנו וכוח רפואה של צה"ל".

 

בתקופה האחרונה חלה הסלמה בטרור ביו"ש וברצועת עזה. אתמול ניסה מחבל לחדור מרצועת עזה לישראל ונורה על ידי כוחות צה"ל שחיסלו אותו. אירוע זה מצטרף לכמה ניסיונות חדירה שסוכלו על ידי צה"ל. וכמובן, אירוע בו בתחילת חודש אוגוסט הצליח מחבל לחדור לשטח ישראל ולפצוע קצין ושני חיילים.

בגזרת יו"ש התגברה כמות הפיגועים, כאשר רק בשבוע שעבר נפצעו שני צעירים בפיגוע דריסה בגוש עציון. מחבל דבר לתוך תחנת אוטובוס ודרס את השניים. שוטר שעבר במקום ולא היה בתפקיד חיסל את המחבל.

באירוע קשה שאירע גם הוא בגוש עציון, נרצח החייל דביר שורק ז"ל, שנדקר בידי שני מחבלים. אחר השניים התבצע מצוד נרחב, בסיומו הם נתפסו על ידי כוחות הביטחון.

 

אולי יעניין אותך גם

By Spc. Micah E. Clare, U.S. Army - This image was released by the United States Army with the ID 070930-A-2013C-254 (next). Public Domain, https://commons.wikimedia.org/w/index.php?curid=4556991

דיווח: רק"מי M1117 ראשונים הגיעו לאוקראינה מארה"ב

רק"מים אלו הינם חלק מחבילת הסיוע הצבאי האמריקאית בשווי של 400 מיליון דולרים שהוכרז עליה בחודש נובמבר 2022