"גא"פ מערער את ההבנות, על חמאס לאכוף מרותו"

הצבא הטיל על ארגון הג'יהאד האסלאמי את האחריות על ביצוע הפיגועים האחרונים וירי הרקטות ליישובי עוטף עזה. בפוסט בפייסבוק הדגיש דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי, כי חמאס חייב למנוע את תוכניות הגא"פ

ירי רקטות לעבר ישראל (ארכיון). צילום: AP

לאחר השיגורים שבוצעו לעבר יישובי הדרום בשבוע האחרון, צה"ל שלח היום (ה') מסר לחמאס, לפיו עליו לרסן את ארגון הג'יהאד האסלאמי. צה"ל גם מטיל את האחריות לירי לעוטף עזה על הגא"פ.

בפוסט בפייסבוק, כתב דובר צה"ל בערבית, רס"ן אביחי אדרעי: "רצועת עזה נמצאת בעיצומו של תהליך במסגרתו מבוצעים צעדים אזרחיים שמביאים לשיפורים באופן משמעותי בתחומי החיים האזרחיים ברצועה בטווח הקרוב והרחוק. די להסתכל על מצב החשמל, הדיג, הייצוא והייבוא ברצועה לפני ואחרי".

"ארגון הטרור גא"פ פועל כדי לערער את ההבנות הללו, לשבש אותן ולפגוע בהן. הגא"פ ביצע ומתכנן לבצע פיגועים, בניהם ירי רקטות. ישראל לא יכולה ולא תוכל להשלים עם פיגועים מסוג זה. השלכות שיהיו על אי ביצוע הצעדים שתוכננו להתבצע עבור תושבי הרצועה - מוטלות על גא"פ. על חמאס, המושל ברצועה, לאכוף את מרותו על הגא"פ ולמנוע פיגועים ותוכניות אלה", מדגיש דובר צה"ל בשפה הערבית.

"אנחנו נחושים", הוא מציין עוד, "להגן על אזרחי ישראל. אנו לא מתכוונים לקבל פיגועים וירי רקטות על אזרחינו. אין לנו בעיה עם תושבי הרצועה- להיפך! מי שמבצע פיגועי טרור ימנע את שיפור המצב ברצועה ואת קידום הצעדים שבוצעו ולאלה המתוכננים. הדבר יביא לפגיעה בתושבי הרצועה כולה".

שיגור נוסף בוצע הלילה לעבר שטח פתוח בישראל, זאת לאחר שאמש זוהה שיגור של פצצת מרגמה לעבר יישובי העוטף, גם הוא לעבר שטח פתוח. בשני המקרים לא היו נפגעים. בתגובה, תקף צה"ל במהלך הלילה יעדי טרור של חמאס.

לאחר הירי הראשון לעבר ישראל, תקפו מטוסי קרב כמה יעדי טרור במוצב ימי של ארגון הטרור חמאס בצפון רצועת עזה. לאחר השעה 01:00 זוהה, כאמור, שיגור נוסף לשטח פתוח. בתגובה תקף צה"ל שוב כמה יעדי טרור נוספים. בצה"ל הדגישו כי הוא רואה בארגון הטרור חמאס אחראי על הנעשה ברצועת עזה וממנה.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית