הפנטגון מבטל פרויקט פיתוח מיירט חוץ אטמוספרי חדש

הפרויקט, שהיקף העלות שלו נאמד בכ-5.8 מיליארד דולר, בוטל על ידי הממשל לאחר שהתוכנית נתקלה בבעיות. "זה היה הדבר הנכון לעשות", אמר השר שמרכז את נושא המחקר וההנדסה

הפנטגון מבטל פרויקט פיתוח מיירט חוץ אטמוספרי חדש

הפנטגון החליט לבטל את פרויקט Redesigned Kill Vehicle שניתן לבואינג, במטרה לפתח ראש קרבי של מיירט הפועל מחוץ לאטמוספירה. היקף הפרויקט כ-5.8 מיליארדי דולרים, ומטרתו הייתה לשפר את יכולת היירוט של מערך ההגנה האווירי האמריקאי מול טילים ארוכי טווח בין-יבשתיים. כך לפי דיווח של breakingdefense. .

ההחלטה של מיכאל גריפין, השר הממונה על מחקר והנדסה, לבטל את תוכנית ה-RKV לאחר שנים של מאמץ נכנסה לתוקף ביום חמישי, והיא מגיעה לאחר שגריפין הוציא צו להפסקת עבודה על התוכנית במאי. "סיום התוכנית היה הדבר האחראי לעשות", אמר גריפין בהצהרה. "תוכניות פיתוח לפעמים נתקלות בבעיות. אחרי שביצענו בדיקת נאותות, החלטנו שהדרך בה אנו פועלים לא תהיה פורייה, ולכן לא נרד בדרך הזו יותר. החלטה זו תומכת במאמצים שלנו להשיג שווי מלא מכל דולר משלם המיסים על הגנה".

מיירט ה-RKV מותקן במערכת Exo-Atmospheric Kill Vehicle אותה מייצרת רייתיאון עבור מערך ההגנה האווירי של ארה"ב. זהו מערך קרקעי הידוע בשם GMD וארה"ב נמצאת במהלך להרחבתו מ-44 מערכות ל-64 מערכות. "גורמים רשמיים אומרים כי הם לא מצפים שהבעיות יעכבו את ההרחבה המתוכננת".

הבעיות הצטברו בתוכנית במהלך השנים. סוכנות ההגנה מפני טילים אמרה בשנת 2016, כאשר הכשירה את תוכנית ה-RKV כי היא מצפה למבחן הטיסה הראשון בשנת 2019, עם מבצעיות בשנת 2020. ההערכה האחרונה, שפורסמה מוקדם יותר השנה עם בקשת התקציב לשנת הכספים 2020, דחפה את תאריך המבצעיות חזרה ל-2025.