דיווח: בסיס של מיליציה איראנית בעיראק הותקף

כלי תקשורת ערביים דיווחו על פיצוצים שאירעו בבסיס שנמצא במחוז מצפון לבירה בגדד. גורמים ביטחוניים בעיראק אישרו כי מדובר בתקיפה שבוצעה מהאוויר

זירת הפיצוץ בעיראק. צילום: מתוך טוויטר

סדרת התפוצצויות עזות זעזעו היום (ג') אזור המוחזק על ידי מיליציות שיעיות פרו-איראניות ליד בסיס האוויר בלאד, צפונית לבגדד. לא היו ידיעות על נפגעים. דיווחים סותרים על תקיפת הערב באשר למקור התקיפה: האם תקיפת מטוסים, אולי מטוס אמריקני, ואולי אש מרגמות, תלוי במקור.

סוכנות רויטרס ציטטה מקור צבאי עיראקי בכיר שאמר כי בבסיס האוויר בלאד נמצאים כוחות אמריקניים והוא נמצא 80 ק"מ צפונית לבגדד הבירה. סמוך לבסיס זה נמצאת המיליציה השיעית הנתמכת על ידי טהרן. אותו מקור צבאי מסר כי בסיס זה של המיליציות היה מטרת התקיפה הערב, וכי התקיפה בוצעה מאוויר. עדי ראייה סיפרו שההתפוצצויות גרמו לפיצוץ רקטות שהיו מאוחסנות בבסיס המיליציה, ורסיסים מהרקטות עפו לפרדסים הסמוכים ולתוך תחומי בסיס באלד.

סוכנות הידיעות העירקית הרשמית דיווחה שעשר מכוניות כיבוי אש נשלחו מבגדד כדי לסייע בכיבוי השריפה הגדולה שפרצה במקום התקיפה. באחד הפרסומים דווח כי מטוס אמריקני תקף את בסיס המיליציות, וכי בבסיס היו "ערימות של ציוד ונשק", ואילו מקור נוסף בעיראק סבור שהייתה זו התקפת מרגמות ופצצות מרגמה שנחתו בבסיס המיליציות.

על רקע התקיפה הנוכחית אמר ראש הממשלה בנתניהו לפני חזרתו לארץ מאוקראינה כי ״יש אתגרי ביטחון גדולים שעליהם יעיד דו"ח המודיעין שקיבלתי לפני כמה דקות". אתמול אמר ראש הממשלה ושר הביטחון בנימין נתניהו כי אין הגבלה לשטח שבו תפעל ישראל מול ההתבססות האיראנית באזור.

״אנו פועלים בשיטתיות למנוע מאיראן להתבסס בסוריה", אמר נתניה והדגיש, "אמרתי שלאיראן אין חסינות בשום מקום ואני מתכוון לזה. מדינה שאומרת 'אנחנו הולכים להשמיד אתכם ונייצר בסיסים לשיגור טילים ולשלוח נגדכם חוליות טרור' - מבחינתי אין להם שום חסינות. אנו פועלים נגדם איפה שצריך ועוד היד נטויה. לא הגבלתי את עצמי".

לאחר הדיווח על התקיפה מוקדם יותר החודש, שאירעה בבסיס של קבוצה מיליציה איראנית בבירת עיראק, בגדד, האשימו גורמים במדינה את ישראל במעורבות באירוע. גורם ביטחוני עיראקי האשים את ישראל בביצוע תקיפות במדינה בגיבוי ארה"ב. "ברור כי אנו עומדים בפני מערכה בין ארצות הברית וישראל מצד אחד, לבין איראן ובעלות בריתה בעיראק מצד שני", אמר הגורם לעיתון א-שארק אל אווסאט.

שבוע שעבר פורסם דו"ח מודיעיני של החברה הישראלית ISI (ImageSat International) שהעריך כי הפיצוץ שאירע בבסיס הצבאי בבירת עיראק, בוצע באמצעות תקיפה אווירית.

בחודש שעבר דווח על עוד תקיפה שיוחסה לישראל, במסגרתה, כך נטען, מטוס F-35 של חיל האוויר הישראלי תקף ב-9 ביולי מחסן רקטות של מיליציה עיראקית פרו-איראנית צפונית לבגדד.

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית