פרגוואי החליטה: חיזבאללה וחמאס - ארגוני טרור

המדינה הדרום אמריקנית הלכה בעקבות ארגנטינה והכריזה על שני הארגונים כארגוני טרור. השר ישראל כץ: "החלטה חשובה במאבק נגד איראן ושלוחותיה" 

נשיא פרגוואי מריו אבדו בניטז. צילום: AP

פרגוואי החליטה להגדיר את תנועת חמאס וארגון חיזבאללה כארגוני טרור. שר החוץ ישראל כץ בירך את המדינה הדרום אמריקנית בטוויטר וכתב באנגלית ובספרדית: אני מברך את נשיא פרגוואי מריו אבדו בניטס על ההחלטה החשובה בהכרה של חיזבאללה וחמאס כארגוני טרור".

"ההחלטה הזו תורמת למאבק העולמי נגד איראן ושלוחותיה. נמשיך לעבוד כדי לגרום למדינות נוספות להכיר בשני הארגונים האלה כארגוני טרור", כתב כץ. ההכרזה של פרגוואי מגיעה לאחר ששנים היה משולש הגבולות בינה לבין ארגנטינה וברזיל קרקע פוריה לפעילות של ארגון הטרור.

בשנים האחרונות פועלות ארגנטינה, ברזיל ופרגוואי לפעול נגד גורמי טרור, ביניהם חיזבאללה. כך למשל, לפי פרסום בשנה שעברה, פרגוואי הוציאה צו מעצר נגד אסד אחמד ברקאת, איש כוחות חיזבאללה, לאחר שהנשיא בניטז הורה לחקור את רכישתו הלא חוקית של דרכון פרגוואי על ידי ברקאת בחודש אפריל 2018.

בחודש יולי החליטה על מהלך דומה לפרגוואי גם ממשלת ארגנטינה, הכך שהכירה בחיזבאללה כארגון טרור. במסגרת הכרזה, הוקפאו נכסי הארגון ואנשיו, על בסיס רשימה של גופים ואנשים הקשורים לטרור שהוקמה במדינה.

 

img
פרשנות | כוח צבאי משמעותי של נאט״ו יכול להקטין הסתברות למלחמה גרעינית באירופה
דעה | אופציה צבאית ישראלית תוכל לרסן את איראן 
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית
קבוצת SQLink רוכשת את ZIGIT הישראלית